בעוד כשעה (15:00) תחל בארנה בליברפול החזרה האחרונה, חזרת המשפחות, לקראת גמר האירוויזיון הערב (שבת, 22:00). רגע לפני שנועה קירל עלתה על האוטובוס לשם, היא דיברה עם כלי התקשורת ונראתה נרגשת.
נועה קירל מדברת לפני גמר האירוויזיון
(צילום: רן בוקר)
"נכון, הגמר היום. מטורף, פסיכי", אמרה קירל. נראה לי שעוד לא מעכלים את כל מה שקרה פה, כי זה איזה לופ שאני חווה אותו שבועיים. לא שבועיים, כבר חצי שנה בגדול - להגיע לאותו מקום ולעשות את אותו הדבר. אז נראה שרק איזה שבוע אחרי הגמר אני אעכל את כל מה שקרה, וזה בסדר".
הגמר קורה במקביל למבצע "מגן וחץ" שמתקיים בימים אלו ועל רקע ההסלמה ואיום הטילים המתמיד על תושבי העוטף וגם חלקים גדולים אחרים במדינה. "אני חושבת מאוד חזק על המשמעות של המילים ואת המשמעות שהן מקבלות בימים האלו עם כל מה שקורה בארץ", היא אמרה. "לעמוד ולשיר מול כל העולם ולייצג את המדינה שלי, ולהחזיק את הדגל עוד יותר בפנים של כולם, ולתת הופעה בלתי נשכחת, זה מה שאני רוצה. ושיהיו גאים בי במדינה שלי, זו המחשבה הכי גדולה שעוברת לי בראש".
1 צפייה בגלריה
נועה קירל והמשלחת הישראלית לפני הגמר
נועה קירל והמשלחת הישראלית לפני הגמר
נועה קירל והמשלחת הישראלית לפני הגמר
(צילום: רן בוקר)
מה הרגע השיא מאז שהגעת לכאן? "זה קשה לבחור, כי בכל יום, פעמיים ביום, אנחנו עושים הופעה לכל דבר ועניין, אז יש הופעה עם נפילות מתח, וכל מה שבא עם זה. פשוט מחזרה לחזרה הדברים יותר מתהדקים ונהיים יותר טובים ומרגישים יותר בנוח על הבמה. זה קשה לבחור רגע שיא אחד. זה גם דברים שקוראים מעבר לבמה, תגובות שאני מקבלת, מהמתמודדים, מהמנחים, לאן שאני לא הולכת, זה מטורף לגמרי. בחיים לא חשבתי שזה יקרה כל כך מהר, וזה מדהים ממש".
מה עם הלחץ, את מרגישה אותו? "לחץ תמיד משפיע, תמיד זה מלחיץ לעמוד מול אנשים ולהופיע, אבל זה משהו שאני מכירה מקרוב, אז ברגע האמת פשוט לוקחים נשימה ומשתדלים לשים את הלחץ בצד, כי יש לי רק שלוש דקות, אין זמן לתת ללחץ להיכנס".
קירל, ששובצה בגמר כשיר מספר 23 הנחשב לאטרקטיבי מבחינה סטטיסטית, שיפרה כידוע את המיקום שלה בטבלאות ההימורים, ואתמול אפילו עלתה למקום הרביעי הכללי, אך אותה זה לא ממש מעניין. "אף פעם לא נכנסתי להימורים, אני פיזית לא יודעת איך עושים את זה, אז זה פחות רלוונטי", טענה. "כן, אני יודעת מה קורה, כי מעדכנים, אבל אני לא מתייחסת לזה, לא לטוב ולא לרע. לא כשזה עולה ולא כזה יורד. אני מתרכזת בלהביא את ההופעה הכי הכי טובה שאני יכולה".