בתחילת האייטיז הן נחשבו ליריבות מרות: תיסלם נגד בנזין, הקרב הגדול של הרוקנ'רול הישראלי. כעת, יותר מ-40 שנה אחרי, תיסלם ויהודה פוליקר, האיש שהקים את בנזין, יוצאים לסיבוב הופעות משותף.
1 צפייה בגלריה
yk13875583
yk13875583
הופעה בהפתעה. פוליקר ותיסלם על הבמה
(צילום: ליאור כתר)
ההופעה הראשונה נערכה כבר אמש (א') בהפתעה, במסגרת פרויקט "חתול בשק" של מועדון הבארבי בתל אביב, של שאול מזרחי. המופע הראשון שנפתח לקהל הרחב יתרחש בקיסריה, ב-15 ביוני. תיסלם הוקמה בשנת 1979 והוציאה את אלבום הבכורה שלה, "רדיו חזק", בשנת 1981. רוב שירי האלבום הפכו ללהיטי ענק ותיסלם כמובן הפכה ללהקת השנה. כמה חודשים אחרי, ב-1982, הוציאה בנזין של פוליקר את אלבום הבכורה שלה "24 שעות", שגם הוא הנפיק להיטי ענק. שתי הלהקות נלחמו על הבכורה במוזיקה הישראלית, מה שהפך אותן ליריבות; אבל בפועל היו שם חברות והערכה מקצועית, שבאו לידי ביטוי במופע משותף בפארק הירקון. בנזין פורקה ב-1985 ופוליקר יצא לקריירת סולו מזהירה. תיסלם התגברה על פירוק ב-1983 וחבריה המשיכו להתאחד ולהופיע במהלך השנים.
"ליריבות שייחסו לנו לא הייתה אחיזה", אומר פוליקר, "במציאות שיתפנו פעולה, הקלטנו והופענו יחד. גם קיימנו מופע משותף בפארק הירקון. אחרי פירוק הלהקות הקשר המשיך כשיזהר אשדות הפיק לי שלושה שירים ואני הלחנתי את 'דברים שרציתי לומר' לדני בסן. תמיד היה רוקנרול וכיף עם תיסלם על הבמה, וככה מרגיש גם עכשיו - למרות הזמנים הקשים שכולנו עוברים".
יזהר אשדות ויאיר ניצני מיישרים קו עם פוליקר. "הסוד הגלוי למדי הוא שאף פעם לא הייתה יריבות בין הלהקות. היינו חברים טובים, הופענו בעשרות הופעות משותפות ובשיאן הופעה בפארק הירקון מול מעל 100 אלף איש. כיף לנגן עם יהודה אחרי כל כך הרבה שנים. המפגש איתו זורק אותנו ל-1982,כשמכוניות נסעו עוד על בנזין... היינו כולנו בשנות ה-20 שלנו, צעירים, מלאי אנרגיות והמון שיער. הוא תמיד היה יוצר, זמר נהדר וגיטריסט מחונן. המפגש הזה עושה חשק לעוד: תיסלם הרבתה להופיע בזמן המלחמה לחיילים ומפונים במתכונת אנפלאגד והתחושה הייתה מורכבת. ניסינו להקל במעט ולשמח את השומעים שעברו זוועות, אבל פתאום כל שיר קיבל משמעות אחרת וכואבת".
פורסם לראשונה: 00:00, 08.04.24