הוא אחד מהפוליטיקאים הרגועים והנינוחים שיש בכנסת ישראל, אבל אירוע אחד הצליח לערער את שר התרבות לשעבר וחבר הכנסת בהווה חילי טרופר, כך סיפר בפודקאסט "מחוץ לפריים" מבית ynet radio. לדבריו, זה "הרגע הכי קיצוני" במחאות נגדו. "כשהייתי בממשלת האחדות עם נתניהו אז הפגינו לידי חבר'ה שהתנגדו לכניסה שלנו לממשלה, מישהי עם המגפון אמרה לילדים שלי 'תתביישו באבא שלכם. אבא שלכם בושה, בוגד, שקרן נוכל', וכו'. לא הייתי בבית, הם איתי בטלפון ואני שומע שמקללים אותם דרך הטלפון".
2 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
חילי טרופר
(צילום: עוז מועלם)
טרופר מעיד כי בגלל מקרים מהסוג הזה הוא נמנע מהשתתפות בהפגנות מול בתים של פוליטיקאים כי לדבריו מי שמשלמים את המחיר הם הילדים. "פעם אחרת לה פמיליה הגיעו בשבת בצהריים, אנחנו שומרים שבת, והם צופרים ומקללים מול הבית ואנחנו מבריחים את הילדים שלי לשכנים כדי שלא ישמעו את הכול. זה הרגעים הפחות טובים. הם לא קורים הרבה. אני מוכן לספוג הכול, אבל לא בא לי שהילדים שלי ישלמו את המחיר".
חבר הכנסת ששימש בעבר בתפקיד שר התרבות והספורט, נזכר באחד האירועים שהצליחו להוציא אותו מכליו בעת שהיה בתפקידו. כשהתארח בטקסט פרסי אופיר ואחרי שנאם על הבמה - הוא גילה שחלק גדול מדבריו הושמטו בשידור הטלוויזיוני על ידי הפקת פרסי האוסקר הישראלי.
"הצופים בבית שמעו אחד אחרי השני שחקנים ובמאים שקיבלו פרסים עולים לבמה ומגדפים את ישראל. אם מישהו אמר שצריך להפסיק אתה הכיבוש - אין בעיה, זה פוליטי. אבל היה מישהו שדיבר על 'טיהור אתני' שזה אומר טבח או גירוש, אלה אנשים שאנחנו כמדינה ממנים את הסרטים שלהם ואת הטקס. את הדברים שלהם שמעו - וכשאני אמרתי שאני ציוני יהודי, גאה בארץ ובעד חופש הביטוי, את הקול שלי לא שמעו. קטעו אותי. מי שהיה בבית שמע אותי אומר 'ערב טוב'. דיברתי על ציונות - ולא שמעו את זה בבית. צינזרו אותי בטעות או בכוונה בפרסי אופיר, אני לא יודע".
איך הרגשת שמצנזרים את שר התרבות בטקס? "שברו את הכלים. הרגשתי שאנשים שמדברים הרבה על חופש הביטוי זה רק עם דעות מסוימות וכששר מבקש להגיד דעה אחרת, החבר'ה שזכו בפרסי אופיר התעקשו להגיד שזה לא סרט ישראלי. למה להתבייש במדינה? תבקרו אותה. אם אני אומר שאני אוהב את צה"ל פתאום משתיקים אותי? ידעתי שהדברים האלה קיימים, לא ידעתי שזה עם אצבע בעין. זה היה נראה לי צעד רחוק מדי".
השר לשעבר התייחס בפודקאסט גם לשליחותו בתפקיד חבר כנסת "אסתר פירון שהייתה סגנית עיריית בת ים, אמא של שר החינוך לשעבר שי פירון, תמיד אמרה לעצמה שיש לה מפעל פרוטקציה לאנשים בלי פרוטקציה. אני משתדל מאוד להיות במקום הזה. המון אנשים פונים אליי ואני משתדל לעזור לכל אחד מהם. בעיקר לנכי צה"ל וזה מהמקום הכי אישי, עד לרזולוציות קטנות".
עוד התייחס לפערים לדבריו ביחס שבין המרכז לפריפריה. "בכל היבט של החיים מי שגר בפריפריה יש לו פחות סיכוי להצליח ממי שבמרכז", אמר. "תתחיל מזה שאורך החיים שלו יהיה קצר יותר, הסטטיסטיקה נורא מובהקת. אם גדלת רחוק מהמרכז אתה תחיה פחות כי שירותי הבריאות פחות טובים. לדוגמה - אין פגיה בבית החולים יוספטל באילת, אם נולד פג באילת מטיסים אותו לבית חולים אחר. או ילדה חולת סרטן ברמת הגולן תקבל את הטיפולים הכי קרובים ברמב"ם בחיפה. אני פוגש את זה כל הזמן ואני בין השאר בפוליטיקה כדי להיות פה לאנשים האלה". האזינו לפרק.
2 צפייה בגלריה
שר התרבות חילי טרופר, בטקס פרסי אופיר 2022
שר התרבות חילי טרופר, בטקס פרסי אופיר 2022
שר התרבות חילי טרופר, בטקס פרסי אופיר 2022
(צילום: דנה קופל)
בכל יום חמישי בשעה 12:00 ב-ynet radio רן בוקר עם כל מה שלא בוער לתקשורת הישראלית לסקר
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים