נפתח בשאלה: האם יכול להיות שחייזרים צופים בנו? כן, ממש עכשיו, ברגע זה.
מחקר חדש מגלה שיש כוכבי לכת, שמהם יכולים לצפות בכדור הארץ. ישנם, כך מסתבר, יותר מאלף כוכבי לכת שיש להם קו ראייה ישיר לכדור הארץ. חוקרים טוענים כי לאחוז קטן מהם יש גם הסיכוי להכיל חיים. כלומר, יכול להיות שאיזה חייזר מסתכל עלינו עכשיו דרך הטלסקופ שלו.
באוקטובר 2021 נאס"א תשגר את הטלסקופ הכי מתקדם אי פעם לחלל, מה שיאפשר לאסטרונומים שלנו מבט טוב יותר החוצה, ואם לייצורים בכוכבי הלכת השונים יש ציוד מתקדם משלהם, ייתכן שהם רואים גם אותנו.
4 צפייה בגלריה
הדמיה
הדמיה
הדמיה
(איור: shutterstock)
ואם אתם רוצים לקרוא עוד על המחקר - לחצו כאן (באנגלית)
נמשיך עם פתרון מגניב שמצאו באינדונזיה, כזה שמשלב חוויה קולנועית בחיק הטבע ושמירת מרחק בעידן הקורונה: צפייה בסרט תחת הכוכבים, עם אוהל לכל צופה, ומסך ענק שניצב על ראש הגבעה.
ככה גם נהנים מהסרט וגם מנוף מדהים של העיר.
4 צפייה בגלריה
צופים בסרט באינדונזיה
צופים בסרט באינדונזיה
צופים בסרט באינדונזיה
(צילום: רויטרס)
ויש הגבלות: עד שלושה אנשים באוהל, עם מרווחים של שני מטרים; כשכל אוהל מצויד בכריות, שמיכות וחטיפים, וגם בתכשירים לחיטוי ידיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות המקומי. אחלה פתרון. מתי אצלנו?
לסיום, שימו לב לתמונות היפהפיות הללו, של הירח, שהאיר בימים האחרונים את השמיים ונצפה במלוא הדרו במקומות רבים בעולם.
4 צפייה בגלריה
הירח ברוסיה
הירח ברוסיה
הירח ברוסיה
(צילום: מתוך האינסטגרם: yuri_klimov)
4 צפייה בגלריה
הירח בקליפורניה
הירח בקליפורניה
הירח בקליפורניה
(צילום: מתוך האינסטגרם: miketaylordorsey)
מדובר בליקוי הירח האחרון של 2020, ואתה בטח שואלים את עצמכם למה הוא כהה, התשובה היא שבזמן הליקוי כדור הארץ מטיל על הירח צל, אבל מעט אור שמש בכל זאת חומק דרך שולי כדור הארץ ומגיע אל הירח.
האור הזה שעובר דרך שכבה עבה של אטמוספרת כדור הארץ, נשבר בה ממש כמו שאור השמש נשבר דרך כל שכבת האטמוספרה במהלך זריחות ושקיעות. והתוצאה היא זוהר אדום.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בכל יום ראשון, שלישי וחמישי