קרב החיסונים עם האיחוד האירופי נמשך, מעללי משפחת המלוכה מפרנסים אין ספור כתבות - אבל בשבת הכותרת הראשית של ה"דיילי מייל" לא הייתה קשורה לקורונה וגם לא להארי, מייגן או לפיליפ, אלא ל"בום על קולי" מסתורי.
קול רעש עז החריד את דרום אנגליה בשבת בצהריים, ובתחילה לא היה ברור אם הוא נגרם מפעילות כלשהי של חיל האוויר הבריטי או מסיבה אחרת. אבל סרטון ממצלמת רכב של נהג מונית בצד השני של תעלת למאנש המפרידה בין בריטניה לצרפת פתר את התעלומה.
1 צפייה בגלריה
מטאור אנגליה בום על קולי
מטאור אנגליה בום על קולי
המטאור שנראה בדרום אנגליה
מהתיעוד התברר כי מטאור היה זה שגרם לאותו רעש עז שנשמע בסביבות השעה 15:00 בדבון, דורסט וסומרסט שבדרום אנגליה. נהג מונית באי ג'רזי שבצד השני של התעלה צילם את המטאור נכנס לאטמוספירה, כמעט באותו הזמן שבו התקבלו הדיווחים על מה שהוגדר תחילה כבום העל קולי.
כאמור, בתחילה לא היה ברור מה גרם לאותו פיצוץ, וגם במשרד ההגנה הבריטי נדרשו לנושא - והכחישו כל מעורבות. האסטרונום וויל גייטר אמר אז כי הוא סבור שאותו אור בוהק הוא כנראה מטאור מסוג בוליד, המכונה גם כדור אש. "שמעתי סוג של פיצוץ גדול למשך 20 שניות, ואחר כך סדרת קולות נפץ", אמר.
בוליד נחשב למטאור בהיר וגדול יחסית. גודלו הממוצע כשל אבן חצץ (רדיוס של כ-2 ס"מ). חלק מהבולידים מותירים שובל אור אשר נותר לכמה שניות עד כמה דקות לאחר הופעת הבוליד.
על פי הדיווחים בתקשורת הבריטית, אחרי הפיצוץ נשמעו גם אזעקות כלי רכב, ותושבים אף טענו שחשו גלי הלם. "החלונות הזדעזעו", כתב אחד התושבים באזור. "בום על קולי אדיר, ואין סימן למטוס. זה חיל האוויר הבריטי?", כתב אחר - לפני שהתברר שמדובר בכלל במטאור.
בארגון בריטי שמתעד נפילות מטאורים מקווים כעת לאתר את הסלע שנפל מהשמיים. המומחים סבורים כי כדור האש שחלף בדרום אנגליה לא נראה מהקרקע באזור בגלל העננות. אבל בצד השני של התעלה השמיים היו בהירים, ולכן הוא תועד בג'רזי.