קייט רובינס, האמריקנית היחידה שאינה נמצאת בכדור הארץ, הצביעה לפני כמה ימים בבחירות לנשיאות ארצות הברית בתא מיוחד בתחנת החלל הבינלאומית. במסיבת עיתונאים שנערכה איתה בסוף השבוע היא התייחסה לכך שהצביעה בחלל.
1 צפייה בגלריה
קייט רובינס מצביעה בחלל
קייט רובינס מצביעה בחלל
קייט רובינס מצביעה בחלל
(צילום: AFP)
למעשה זו הייתה הפעם השנייה שרובינס מממשת את זכותה הדמוקרטית בחלל, לאחר שהצביעה גם בבחירות לנשיאות ב-2016. אגב, הקול שלה נספר יחד עם הקולות של מדינת טקסס, כיוון שהיא מתגוררת סמוך למרכז החלל ביוסטון. בתשובה לשאלת "פוקס ניוז" על ההצבעה מחוץ לכדור הארץ, היא אמרה כי זו חובה להצביע: "זה כבוד. אני מרגישה ברת מזל להצביע בחלל".
על הליך ההצבעה בגובה כ-400 ק"מ מעל כדור הארץ, הסבירה רובינס: "זהו למעשה תהליך דומה להצבעה בכדור הארץ". אגב, סוכנות החלל האמריקנית מעודדת אסטרונאוטים השוהים בחלל להצביע – ולפני כמה שבועות נכתב באתר נאס"א "תצביע כשאתה מרחף".

האסטרונאוטית והביולוגית רובינס חזרה לחלל בחודש שעבר. במשימתה הראשונה שם ב-2016, היא הפכה לאדם הראשון אי פעם שריצף DNA מחוץ לאטמוספירה, כעת היא שבה לתחנת החלל על מנת לעבוד על ניסויי לב וכלי דם, שישלימו את המחקר הקודם שלה.
המחקר מתבצע באמצעות מעבדה מיוחדת אי שם מעל לכדור הארץ, כשרובינס תנסה להבין את האופן שבו מערכות הלב וכלי הדם מושפעות ממצב של כוח כבידה אפסי.
למעשה, רובינס תהיה האסטרונאוטית האמריקנית האחרונה, לפחות לעת עתה, ששוגרה לחלל באמצעות חללית סויוז רוסית. במהלך החודש תשגר ארצות הברית חללית דרגון של חברת SpaceX ועליה שלושה אסטרונאוטים אמריקנים ויפני אחד. בכך ארצות הברית מקווה להפסיק להזדקק לשירותיה של רוסיה בשיגור בני אדם לחלל. רובינס אמורה לחזור לכדור הארץ באפריל 2021.