*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים

"מי שבוחר להיות מחנך הוא כזה שיכול להשפיע ולעצב את דמות הילדים בחברה שלנו" - כך אומרת פרופ' אורית אבידב-אונגר, דיקן בית הספר לחינוך במכללה האקדמית אחוה. במכללה קיימת תוכנית ללימודי תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה – המתאימה למי שחושב רחוק בתחום החינוך.
מי שעומדת בראש החוג לחינוך במכללה האקדמית אחוה היא ד"ר פנינית רוסו-נצר, מרצה בכירה וחוקרת. על תוכנית הלימודים והאפשרויות בהמשך, היא אמרה: "אופק הלימודים ממש מגוון. אפשר להמשיך לתואר שני בתוכניות כמו חינוך מיוחד, מנהל מערכות חינוך, ייעוץ חינוכי - ואפילו למצטיינים, תוכנית לתואר שני בחינם".
על הלימודים בתוכנית, סיפרה ד"ר רוסו נצר: "אנחנו שואפים לפתח בוגרים שיש להם ראייה רחבה של מערכת החינוך. אנשי חינוך ששואפים להשפיע, להוביל, להנהיג, שיש להם ראייה גם יזמית, גם חדשנית, אבל גם לא שוכחים שהם בני אדם. הם לא שוכחים להיות רגישים לתלמידים שהם פוגשים, לצוות שהם פוגשים. אז אנחנו שואפים לחבר בין המקום הזה, ולפתח איזשהי תפיסה רחבה של אנשי חינוך, שחושבים אחרת ורואים רחוק".
על מסגרת הלימודים, סיפרה פרופ' אבידב-אונגר: "בתוך תוכנית הלימודים באחוה יש מרכיבי לימודים ייחודים, שבהם נשברות מסגרות הלמידה המסורתיות ובהם אנחנו מכניסים את הנושאים של מנהיגות, יזמות וחדשנות".
לדבריה, "הדגש בלימודים שלנו הוא על למידה חווייתית. אנחנו משלבים בין למידה פנים אל פנים, ללמידה מקוונת, שנקראת 'למידה היברידית'. כל סטודנט בבית ספר לחינוך חווה במהלך התואר שלו שישה שבועות של יזמות וחדשנות שבהם אין לימודים רגילים, וכל השבוע עוסקים בסדנאות, במייקרינג, בסיורים וירטואליים ו/או סיורים פנים אל פנים".
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
ד"ר רוסו נצר הוסיפה: "יש לנו גם סדרת הרצאות של אנשי חינוך פורצי דרך, כדי לעורר בהם השראה שאפשר גם לחלום ולהעז. יש לנו קורסים של מנטורינג ואימון, כל המקום הזה באמת מאפשר לנו לקחת את הסטודנטים למשהו קצת אחר ממה שהם רגילים ולאפשר להם להיות, באופן חווייתי והתנסותי מעורבים בלמידה שלהם".
ולא רק מרצים ואנשי חינוך מלמדים בחוג. פרופ' אבידב-אונגר סיפרה: "כחלק מהתפיסה שלנו. אנחנו עובדים גם עם אנשים שלא באים ממערכת החינוך, אבל הדגש הוא על אנשים שגם העניין החברתי מאוד חשוב להם. הם עובדים איתנו והם מלמדים ביחד איתנו. הם בעיקר מלמדים את הסטודנטים איך בונים יזמות, איך חולמים ואיך מגשימים חלומות".