שנת 2020 כבר הוכיחה לנו שעטלפים הם באמת יוצאי דופן. כעת, מחקר חדש שנערך באוניברסיטת ג'ון הופקינס במרילנד, מלמד שלעטלפים מיומנות נוספת ומפתיעה - הם יכולים "לחזות את העתיד במדויק", בכל הנוגע למעקב אחר הטרף שלהם.
לפי המחקר, עטלפים מחשבים לאן מועדות פני הטרף, ועל ידי כך הם בעצם בונים מודלים בזמן אמת של תנועת "המטרה".
העטלף עוקב אחר הטרף שלו על ידי שמיעה, ומחשב מתי ואיפה הוא יפגוש את החרק, שאותו הוא רוצה לטרוף, והוא עושה זאת באמצעות קולות.
4 צפייה בגלריה
עטלף
עטלף
עטלף
(צילום: shutterstock)
ועכשיו, אם חשבתם שלוקח לדואר ישראל הרבה זמן להביא את החבילות שלכם, שימו לב למקרה הבא. רון סרגנ'ט מארה"ב קיבל לאחרונה חבילה בדואר, רק שהיא נשלחה, לא תאמינו, לפני 41 שנה!
בחבילה, זוג מגפיים שנשלחו אליו לתיקון, כשעבד לפני שנים רבות בחברה לאוכפים וציוד לרכיבה על סוסים. המגפיים תוקנו על ידו, נשלחו לבעליהם, וככל הנראה לא הגיעו ליעדן. אז הן נשלחו בחזרה אל רון, אלא שהמסע ערך קצת יותר זמן מהצפוי.
4 צפייה בגלריה
החבילה שהגיעה אחרי 41 שנה
החבילה שהגיעה אחרי 41 שנה
החבילה שהגיעה אחרי 41 שנה
(צילום: באץ נובאק)
כן, לקח לדואר רק חצי מאה, כמעט, כדי להחזיר לו את חבילת הדואר הזאת – וכעת, הוא מחפש את האיש שמגפי הרכיבה שייכות לו. מילה טובה לרון על העבודה הטובה, איכשהו המגפיים נראות מדהים גם אחרי 40 שנה.
ולסיום, שימו לב לגיבורי היום בסרי לנקה, שעשו השבוע את הבלתי ייאמן, והצילו יותר ממאה לווייתנים שגססו על החוף.


4 צפייה בגלריה
הלווייתנים בחוף
הלווייתנים בחוף
הלווייתנים בחוף
(צילום: מתוך הסרטון)
4 צפייה בגלריה
המבצע להצלת הלווייתנים
המבצע להצלת הלווייתנים
המבצע להצלת הלווייתנים
(צילום: Lakruwan Wanniarachchi/AFP)
אנשי חיל הים חילצו 120 לווייתנים שפשוט נתקעו באחד מחופי הים הגדולים במדינה, ויחד עם מתנדבים מקומיים, הם דחפו אותם בחזרה אל המים העמוקים - במסע חילוץ מפרך שארך שעות ארוכות.
בעוד שהרשויות נערכו למוות המוני על החול, האנשים לא יכלו לעמוד מנגד וסייעו לבעלי החיים הגדולים עם פוש רציני שהחזיר אותם למים, למרות שאלו נשטפו שוב ושוב אל החוף.
מבזק החדשות הטובות בנושאי מדע, סביבה, בעלי חיים ועוד חדשות טובות מתפרסם בימי ראשון, שלישי וחמישי