*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים


העולם הופך יותר ויותר לדיגיטלי, במגוון רב מאוד של תחומים. בעולם החינוך משלבים לומדות ואפליקציות, בעולם העסקים משלבים סימולציות וקורסים באונליין. לכן יש צורך במפתחי למידה והדרכה ,שיודעים איך לשלב כלים דיגיטליים כדי ליצור פתרונות למידה אפקטיביים.
לשם כך נפתח בקריה האקדמית אונו מסלול לימודים של תואר ראשון בחינוך עם התמחות בפיתוח למידה והדרכה דיגיטליים. במסגרת ההתמחות מקבלים תעודת "מומחה ללמידה והדרכה מרחוק" – תעודה זו מקנה מיומנות נחשקת במיוחד בימים אלה שבו מרבית העולם מלמד ולומד מרחוק וגם תעודת "מעצב סביבות למידה דיגיטליות".
ד"ר דובי וייס מהקריה האקדמית אונו הסביר על התואר: "ההתמחות בפיתוח למידה והדרכה דיגיטליים, במסגרת התואר הראשון לחינוך וחברה, זו התמחות שמכשירה מפתחי למידה והדרכה דיגיטליים, שיכולים להשתלב גם בחינוך וגם בתעשייה. מה שלומדים בהתמחות הזאת - זה כיצד לשלב כלים דיגיטליים וטכנולוגיות מתקדמות כדי לפתח למידה והדרכה טובים יותר. כלומר, לפתח פתרונות וסביבה שמאפשרים ללמד וללמוד בצורה יותר אפקטיבית, בין אם בעולמות החינוך ובין אם בעולמות העסקים".
לדברי ד"ר וייס, "מה שמייחד את ההתמחות הוא שזה המקום היחיד בארץ, שאפשר ללמוד אותה במסגרת תואר ראשון בחינוך וחברה. ומדוע זה כל כך חשוב? כי כשאתה מפתח הדרכה ולמידה, אתה מפתח את זה עבור בן אדם שיושב ולומד. וכדי להצליח ולעשות את זה בצורה אפקטיבית, אתה צריך להכיר את הבן אדם, וכשאתה לא רק לומד את התיאוריה, אלא לאורך כל התואר - אתה מתנסה בפרויקטים אמיתיים בשטח, בארגונים חינוכיים, במקומות עסקיים, אז אתה מסיים את התואר עם דיפלומה, אבל עם קורות חיים שמראים על ניסיון".
לגבי צוות ההוראה, אמרה ד"ר רחל הלל אברהם, ראש החוג לחינוך וחברה בקריה האקדמית אונו, כי "המרצים שמלמדים בתואר לחינוך וחברה הם הטובים ביותר שקיימים, ולא רק בגלל האופן שבו הם מלמדים, אלא מכיוון שהם גם חוקרים, אבל הם גם אנשי שטח. הם מטפלים בשטח והם פוגשים את האוכלוסייה כשהם בכיתה. הם מביאים גם את השטח וגם את הניסיון שלהם וזה מקנה לסטודנטים העשרה והבנה באופן הרבה יותר טוב".
ד"ר וייס סיפר על היתרונות שבלימודים: "בשנים האחרונות ובמיוחד בשנה האחרונה, הייתה מהפכה בכל התחום הזה של פיתוח ולמידה והדרכה דיגיטלית. חברות וארגונים מחפשים אנשים שיודעים לפתח קורסים, שיודעים לפתח סביבות למידה והדרכה. זה כבר לא לוח וגיר ולא ספרים, אלא כלים דיגיטליים וטכנולוגיה מתקדמת.
ד"ר הלל אברהם הוסיפה כי ניתן לעבוד ולהתנסות בזמן הלימודים. "התואר בנוי באופן שבו הסטודנטים צריכים ויכולים לצאת לעבוד במקביל. הם לומדים יומיים וחצי בשבוע ובזמן הנותר אנחנו מעודדים אותם לצאת בעצם ליישם את הידע שהם לומדים בכיתות לאורך התואר". בעניין זה הוסיף ד"ר וייס: "בוגרי ההתמחות הזאת יכולים להשתלב גם בעולם בתי הספר והאקדמיה, לעזור לתלמידים ולמורים להשתמש בכלים דיגיטליים, לפתח עבורם תכנים, לומדות, סביבות למידה מתקדמות וגם בעולם של החינוך הבלתי פורמלי, נוער וכדומה. בנוסף לכך, הם כמובן יכולים להשתלב בעולם העסקים".
*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים

פורסם לראשונה: 10:00, 08.06.21