רשות החשמל הודיעה היום (ג') כי יזמים המקדמים הקמה של מתקני חשמל ייצור באנרגיה מתחדשת יוכלו לקבל הארכה של חודשיים נוספים במועד היעד. זאת, בשל הקושי לעמוד במועדים שנוצר בגלל משבר הקורונה. החלטה זו מגיעה לאחר שלפני כחודש פורסם בYnet כי רשות החשמל מסרבת להאריך את המועדים.
2 צפייה בגלריה
פאנלים סולאריים
פאנלים סולאריים
פאנלים סולאריים
(צילום: רויטרס)
יש לציין כי החברות כבר קיבלו בעבר הארכה של חצי שנה (שלושה חודשים עבור הסגר הראשון ושלושה עבור השני), אך זו לא הספיקה להם בשל העיכובים הרבים, הכוללים בין היתר אי יכולת לעבוד בשל עובדים שנמצאים בבידוד, קצב עבודה איטי בשל עבודה בקפסולות, עיכוב בהגעת סחורות מהים, מפעלים שלא מאשרים כניסה בשל הגבלות הקורונה ועוד.
2 צפייה בגלריה
התקנת פאנלים סולארים על מבנה
התקנת פאנלים סולארים על מבנה
התקנת פאנלים סולארים על מבנה
(צילום: shutterstock)
"משבר הקורונה המתמשך מקשה על היזמים לעמוד בהתחייבותם ולכן האריכה כבר הרשות בשנה האחרונה את כלל המועדים המחייבים ב- 6 חודשים. בהמשך להחמרה האחרונה במשבר הקורונה והסגר הממושך שהוחל לאחרונה, ומתוך הבנה כי המשק צפוי להמשיך להתנהל תחת אילוצים שונים, פרסמה הרשות לשימוע הצעת החלטה להארכה נוספת של המועדים. על פי ההצעה, המועדים המחייבים יוארכו בחודשיים נוספים (8 חודשים סך הכל). בנוסף יוארכו המועדים המחייבים המרביים בשבעה חודשים נוספים (13 חודשים סך הכל) כאשר המשמעות של כך היא צמצום משמעותי של הנזק מחילוט הערבות למי שלא יעמוד במועדים המחייבים על אף ההארכות המשמעותיות", נכתב בהודעת רשות החשמל.