ההיגיון אומר – אם יש גורם חי ששרד את האסון הגרעיני בצ'רנוביל, הוא כנראה יוכל לשרוד קרינה מסוכנת אחרת, נגיד בחלל. צוות מדענים מסטנפורד ואוניברסיטת צפון קרוליינה גילה סוג של פטרייה שצמחה בתוך הכורים ההרוסים של תחנת הכוח הגרעינית בצ'רנוביל.
2 צפייה בגלריה
הפטריה שנשלחה לחלל
הפטריה שנשלחה לחלל
הפטריה שנשלחה לחלל
(צילום: נאס"א)
על פי החוקרים, הפטרייה הזאת עשויה לשמש סוג אפשרי של הגנה על אסטרונאוטים מפני קרינת חלל, שנפלטת מחוץ למגנטוספרה. אחרי שבנאס"א התבוננו בתהליך שאותו עוברת הפטרייה, הם החליטו לשלוח אותה לתחנת החלל הבינלאומית לבדיקה. אמנם הניסוי הניב תוצאות מעורבות, אבל למרות רמות הקרינה המעטות שהופחתו, הצוות טוען שלא מדובר בכישלון, אלא רק בהתחלת המחקר. אז האם הפטרייה תציל חיים בעתיד? ימים יגידו.
ועכשיו, חדשות טובות לגב שלכם. על פי מחקר חדש שפורסם ביום שישי האחרון בכתב העת Science, תאמינו או לא, בני אדם ישנים על מיטות כבר 200 אלף שנה.
העדויות, שנחשפו על ידי ארכאולוגים, היו בעצם ערימות דשא שנמצאו מסודרות אחת על השנייה בתוך מערה בדרום אפריקה, כשבבסיס שלהן שכבת אפר, שבני האדם נהגו לשים כמגננה מפני חרקים וזוחלים. הראשונים שעלו על הקונספט היו ההומו-ספיינס.
ועכשיו לתופעת טבע נדירה, 150 שנה אחרי שנעלמו מבית הגידול שלהם באנגליה, 750 מהפרפרים הכחולים הגדולים והייחודים שבו לבית ההיסטורי שלהם בדרום מערב המדינה.
2 צפייה בגלריה
אחד הפרפרים
אחד הפרפרים
אחד הפרפרים
(צילום: PJC&Co)
הפרפר הכחול הגדול הוא אחד הנדירים ביותר מבין מיני הפרפרים הכחולים של בריטניה וב-1979 הוא הוכרז רשמית כנכחד. בשנים האחרונות תוכנית לשימור זנים ניסתה להשיב אותו בחזרה לטבע. כ-1,100 זחלי פרפרים שוחררו במקומות שונים, וכ-750 פרפרים הגיחו כעת. אנשי השימור מוסרים שיש עדויות לכך שהם כבר מטילים את הביצים שלהם בטבע, סימן חיובי לכך שימשיכו לשרוד.
מבזק החדשות הטובות בענייני סביבה, מדע, בעלי חיים ועוד - מתפרסם בימי ראשון, שלישי וחמישי