החודש אמורות שלוש חלליות להגיע למאדים, אחת של איחוד האמירויות שאמורה להקיף את כוכב הלכת השכן, ושתיים נוספות – של ארצות הברית וסין – שאמורות לנחות על אדמתו. אבל הדרך למאדים הייתה ארוכה ונמשכה יותר מחצי שנה – דבר שמקשה מאוד על היעד השאפתני של שליחת בני אדם למאדים.
כדי לנסות ולקצר את משך הזמן מנסה ד"ר פטימה אברהימי מאוניברסיטת פרינסטון לפתח חללית שתהיה מהירה פי עשרה מהחלליות ששוגרו ביולי, כך שמשך זמן ההגעה למאדים יתקצר לשלושה שבועות בלבד.

2 צפייה בגלריה
ד"ר פטימה אברהימי והדמייה של הרקטה
ד"ר פטימה אברהימי והדמייה של הרקטה
ד"ר פטימה אברהימי והדמיה של הרקטה
(צילום: Elle Starkman/PPPL)
על פי ההצעה, מדובר בחללית המונעת בהיתוך גרעיני. כדי לבצע את "הטיול" הזה מחוץ לכדור הארץ, צריך לבנות כור היתוך שמייצר יותר אנרגיה ממה שהוא צורך - ועל זה עובדת ד"ר אברהימי במעבדת הפיזיקה בשיתוף משרד האנרגיה האמריקני. המערכת הזאת אמורה לנוע באמצעות שדות מגנטיים שמתחברים ומאיצים זה את זה – כך שהם מייצרים כמות עצומה של אנרגיה, שיכולה פשוט להטיס אתכם כמו שרואים בסרט מצויר. בפיתוח שלה הצליחה לראשונה ד"ר אברהימי לגרום להיווצרותן של בועות מגנטיות הנקראות פלסמואידים, הנעים במהירות של כ-20 ק"מ לשנייה, דבר שנראה לה כמו דחף בעל כוח גדול למה שייקרא בסוף – הרקטה.
הביצועים הנוכחיים שנראו במחקר שבראשותה יוצרים אופטימיות גדולה בקרב עמיתיה, כיוון שהיא מצליחה בדרך זו לגרום לפליטת אנרגיה מטורפת שיוצרת מהירויות של מאות קילומטרים בשנייה, כלומר פי 10 יותר מהר מניסויים אחרים שנעשו.
ועכשיו, לשאלה האם בתי הספר הם אכן מדגרות קורונה? מחקר חדש של אוניברסיטת טנסי מגלה כי נגיף הקורונה יכול להיות כמעט מנוטרל בבתי הספר – אם הילדים היו עוטים מסכה כל הזמן.
מתוך כ-3,500 תלמידים שהשתתפו במחקר, החוקרים גילו כי רק 9% מהם הדביקו, וגם זאת בהיקפים מצומצמים מאוד. 72% ממקרי ההידבקות שנרשמו בבתי הספר היו קשורים באופן ישיר לאי עטיית מסכה. החוקרים טוענים כי אמנם ילדים יכולים להעביר את הקורונה בבית הספר, אך הם מדביקים ונדבקים יותר בבית או אצל חברים.
2 צפייה בגלריה
התמונות למכירה
התמונות למכירה
התמונות למכירה
(צילום: HERCULE VAN WOLFWINKLE)
ולסיום, קבלו את הפורטרטים הבאים של חיות מחמד בבריטניה, שאוירו על ידי פיל הקלס על מנת לגייס כספים לחסרי בית. כפי שניתן לראות, לא מדובר ברמה גבוהה של ציור, וזה בדיוק הרעיון שמעביר הקלס.
הכול התחיל כשהוא צייר את הכלב שלו בצורה חובבנית למדי והעלה את התמונה למכירה בפייסבוק – כבדיחה. אבל אנשים חשבו שהוא רציני והציעו מחירים לרכישת האיור. כשהבין את הפוטנציאל, הוא החל למכור את הפורטרטים האלה כשההכנסות מגיעות להומלסים או לצדקה. ממש בימים אלה, הוא הצליח להגיע כבר ל-50 אלף פאונד, והיד עוד נטויה. לדבריו, כשיגיע ל-75 אלף, הוא יקעקע את שמו על הישבן שלו. נמשיך לעקוב.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וגם חמישי