נפתח את מבזק החדשות הטובות עם ציפורי שיר. מרבית המחקרים שנערכו על ציפורי שיר התמקדו בניסיון להבין את השיר, ובביצוע המורכב שהציפור מבצעת, אך מחקר חדש מציע כעת תובנות חדשות לטכניקה של שירת הציפור, שנוגעת למיתרי הקול שלה.
מסתבר ששירת הציפור מתאפשרת על ידי איבר קול ייחודי לציפורים בשם הסירינקס – הוא ממוקם ממש בבסיס קנה הנשימה ומסייע להן להפיק צלילים שנשמעים למרחקים, צלילים גבוהים במיוחד או אפילו כאלה שמחקים קול אדם.
החוקרים השתמשו במודלים מתמטיים על מנת לפענח את היכולת המטורפת הזאת, ובדקו כמה סיבי נוירונים מופעלים בכל הפקת צליל וצליל - הם נדהמו מהשליטה מוחלטת שיש לציפורים הללו על מיתרי הקול שלהן – תופתעו (או שאולי לא) שזו שליטה שבני האדם רק יכולים לחלום עליה.
3 צפייה בגלריה
חקירת מיתרי הקול הייחודיים של ציפורי השיר
חקירת מיתרי הקול הייחודיים של ציפורי השיר
חקירת מיתרי הקול הייחודיים של ציפורי השיר
(צילום: מתוך המחקר)

המהירות והדיוק מסייעת לציפורי השיר לחזר אחר בני זוג פוטנציאליים, עד כדי כך שהבדלים זעירים ביותר בביצוע השיר יכולים להשפיע על בחירת ההזדווגות של הנקבה. ועכשיו, סיפור על אהבה בשלט רחוק – גרסת העגל והחקלאי. ג'ובג'וב הוא עגל מתוק שנולד לפני כמה שבועות עם מחלות לא פשוטות, כאלה שמונעות ממנו לחיות יחד עם שאר העגלים והפרות בעדר.
דייב, החקלאי שבחווה שלו העגל נולד, עושה כל מה שהוא יכול כדי שהמתוק הקטן יוכל ליהנות מהחיים עד כמה שאפשר. העניין הוא שלדייב יש מרעה ענק בקנדה, כזה שמשתרע על פני עשרות דונמים – ולא תמיד הוא יכול לבדוק מקרוב מה שלומו של החבר החדש והמאותגר.
אז מה עושים? משתמשים במזל"ט. דרכו דייב יכול לבדוק איפה ג'ובג'וב, מה שלומו וגם אפשר להראות אותו בלייב לווטרינר, שימליץ על המשך טיפול.
3 צפייה בגלריה
העגל שאחריו עוקבים מרחוק
העגל שאחריו עוקבים מרחוק
העגל שאחריו עוקבים מרחוק
(מתוך עמוד היוטיוב: Rumble Viral)
ולסיום, על שקלים, דולרים, יורו, אפילו ביטקוין כבר שמעתם, אבל במטבע כזה – אנחנו בספק אם השתמשתם.
בלב ליבה של מיקרונזיה, נמצא אי בשם יאפ, סוף העולם במערבו של האוקיינוס השקט.
שם כדי לקנות ולמכור משתמשים במערכת מטבעות מרתקת במיוחד. מדובר במטבעות בני מאות שנים.
3 צפייה בגלריה
המטבעות הענקיים
המטבעות הענקיים
המטבעות הענקיים
(צילום: shutterstock)
כמעט בכל מקום ניתן למצוא את המטבעות הללו, שהקוטר שלהם עשוי להגיע עד למטר וחצי. באמצעות הכסף תושבי המקום משלמים ואפילו מיישבים סכסוכים – כמו בעבר הרחוק. כל מטבע נקבע על פי ייחוסו, ההיסטוריה שלו והבעלים שלו, והוא מועבר ממקום למקום כבר יותר מ-500 שנה. לא דבר של מה בכך כשחלק מהמטבעות האלה שוקלים יותר מפיל.
ב-2019 ארכיאולוגים וכלכלנים מאונ' אורגון, בחנו את מערכת הכסף הזו וטענו שהיא דומה מאוד למטבעות קריפטוגרפיים כמו ביטקוין. רבותיי, ההיסטוריה חוזרת ובגדול!