אפריל הג'ירפה, שהפכה בשנת 2017 לכוכב רשת, לאחר שהמליטה ג'ירף קטן בשידור חי ביוטיוב, מתה והיא בת 20. כך הודיע הלילה (שבת) גן החיות Animal Adventure Park בהרפרסוויל ניו-יורק.

"היא הייתה חברה יקרה במשפחה שלנו, ולמרות שידענו שהיום הזה יגיע בסופו של דבר, הלב שלנו כואב", אמר הבעלים של גן החיות, ג'ורדן פאץ'.
בקיץ האחרון החלה אפריל הג'ירפה להראות סימנים של בעיות בניידות. בבדיקה וטרינרית שנערכה לה נמצא שהיא סובלת מדלקת פרקים ומבעיות נוספות ברגל האחורית השמאלית. הווטרינרים שבדקו את הג'ירפה אמרו כי מצבם של בעלי חיים גדולים עלול להידרדר במהירות כתוצאה מדלקת פרקים.
בגן החיות אמרו כי הם השתמשו במשככי כאבים, נוגדי דלקות ותרופות נוספות, במקביל לשינוי תזונה וטיפולים נוספים, כדי לנסות להאט את התקדמות המחלה. אך, למרבה הצער, מצבה של אפריל הידרדר במהירות והיא שכבה רוב הזמן. לדברי הווטרינרים, הדמיה שנערכה לה בחודש שעבר הראתה "ניוון משמעותי ומתקדם" במפרקים באחת מרגליה.
1 צפייה בגלריה
אפריל ב-2018 בגן החיות
אפריל ב-2018 בגן החיות
אפריל ב-2018 בגן החיות
(צילום: AP)
כאמור, אפריל הייתה כוכבת רשת מ-2017, אז עקבו אחריה עשרות מיליוני גולשים ברחבי העולם בשלבי ההיריון האחרונים שלה. בהמלטה צפו למעלה מ-1.2 מיליון גולשים ברחבי העולם בשידור חי. באותה תקופה זה היה השידור החי השני הכי נצפה בתולדות יוטיוב.
גם ההמלטה השנייה של אפריל הועברה בשידור חי ברשת במרץ 2019, אך אז צפו "רק" כ-300 אלף גולשים בג'ירף עזיזי יוצא לאוויר העולם. הג'ירף הצעיר מת בחודש אוקטובר שעבר בגן חיות בטקסס.
תוחלת החיים של הג'ירפות בטבע נעה בין 20 ל-25 שנים, ול-28 שנים בממוצע בשבי. בינואר האחרון מתה בספארי ברמת גן דניסה הג'ירפה בגיל 31. היא הייתה אחת הג׳ירפות הקשישות בעולם,