נפתח הפעם עם גמל בפקיסטן, שימו לב לתמונות הבאות, ולא, זו לא בדיחה או סצנה מסרט. מסתבר שבעקבות מגפת הקורונה, שהובילה לסגירת בתי הספר והספריות במדינה, בפקיסטן חשבו על פתרון יצירתי, שירותי ספרייה על גמלים.
בכל יום שישי מאז חודש אוגוסט האחרון, הגמל מבקר בכפרים כשדבשתו מלאה בספרים, כך מצליחים ההורים והילדים לשמור על שיגרה בזמן מגפה, לתרגל קריאה וגם להעשיר את הידע שלהם. ואגב זה לא קוריוז, גמלי הספרייה הם ממש חבל הצלה עבור החינוך של התלמידים הללו.
3 צפייה בגלריה
הגמל מביא ספרים
הגמל מביא ספרים
הגמל מביא ספרים
(צילום: רויטרס)
ומגמלים לצבים וכלבים, וירוס קטלני בשם Ranavirus התפשט בגן החיות סנט לואיס שבמיזורי ארה"ב, והתגלה כמדבק במיוחד לצבים. עכשיו, מפני שגם כך אוכלוסיית הצבים בגן נמצאת בירידה, נוצר חשש גדול שמהר מאוד אוכלוסיית הצבים כולה תדבק ותמות.
הבעיה שהצבים מפוזרים בגן החיות בשטח פתוח רחב ידיים, שמשמש כחלק מתוכנית השימור שלהם ונוצר קושי לאתר אותם במהירות.
אז מה עשו מדענים מקומיים? הם שכרו צוות עילית של כלבי הרחה לצבים, שיסייע במציאתם. את סיירת הכלבים אימן אדם המכונה "הלוחש לצבים", ולטענתו מדובר בכלבים היחידים בעולם שעושים עבודה מהסוג הזה. נבשר לכם שלאוכלוסיית הצבים שלום.
3 צפייה בגלריה
כלב עם צב בפיו
כלב עם צב בפיו
כלב עם צב בפיו
(צילום: Saint Louis Zoo)
ולסיום, פיסת היסטוריה: טבעת זהב וקריסטל בת 370 שנה נמצאה באנגליה על ידי גלאי מתכות, הטבעת שייכת ככל הנראה לרוזן בשם ג'יימס סטנלי מדרבי, או שובצה אחרי מותו לאות הנצחה, בזמן מלחמת האזרחים.
היא מעוטרת בראשי התיבות JD, כמו שמו ומוצאו, ובדיקה מצאה שהיא באיכות גבוהה, מה שמעיד על כך שנוצרה עבור אדם בעל מעמד גבוה, פרופיל שאכן מתאים לרוזן סטנלי.
3 צפייה בגלריה
הטבעת מלפני 370 שנה
הטבעת מלפני 370 שנה
הטבעת מלפני 370 שנה
(צילום: Manx Museum)
אגב, באנגליה כבר הכריזו על הטבעת כ"אוצר".
אגב, באותה תקופה שבה אבדה הטבעת - אנגליה סערה ובמהלך מלחמת האזרחים הוצא להורג המלך צ'ארלס הראשון ב-1649 ובנו הוגלה, ובמקביל בוטלה המלוכה. אבל ב-1660 הומלך צ'ארלס השני למלך לאחר קריסת הרפובליקה האנגלית, שבראשה עמד ריצ'רד קרומוול.