כשגיום בנוליאל מנגן בפסנתר, הרגליים שלו לא מגיעות לרצפה. הסיבה? הוא רק בן 6 וכבר משגע את צרפת.
הכל החל רק לפני חמש שנים, כשהפסנתרן הצעיר התיישב (אז בו שנה, כן) על ברכי אמו ונגן על הפסנתר הביתי. הוריו המופתעים, מוזיקאים חובבים בעצמם, הבינו שהוא יכול לשמוע מנגינה ואז פשוט לנגן אותה בעצמו.
לשיעור הפסנתר הראשון שלו הוא הגיע כשהיה בן 4 בלבד ומומחים כבר טוענים שכישרון כמו של גיום - הם לא שמעו מימיהם. באוגוסט האחרון הוא כבר רשם לעצמו רגע מרשים כשהופיע בקונצרט בזלצבורג וקטף לא מעט פרסים. והוא? יש לו עוד שאיפות לדרך, אחת מהן היא ללמוד לנגן על כינור. אז מי יודע, אולי יהיה המוצרט הבא. אל תשכחו איפה שמעתם את זה לראשונה.
3 צפייה בגלריה
הפסנתרן הצעיר
הפסנתרן הצעיר
הפסנתרן הצעיר
(צילום: רויטרס)

שמתם אוכל בקופסה במקרר וכשפתחתם אותה, פתאום אתם לא בטחים אם המזון בפנים עדיין ראוי למאכל? אז חברה בריטית החליטה לבחון את הסיפור הזה מקרוב והמציאה תווית ריח שתסייע לנו להבין האם האוכל שבתוך הקופסה אכיל או שעדיף להעיף לפח. בחברה טוענים שהתאריכים על גבי מארזי אוכל ושתייה רבים, לא אומרים לנו מתי האוכל יתקלקל, אלא מתייחסים לאיכות שלו ולא לבטיחות.
במילים אחרות, אנחנו זורקים אלפי טונות של אוכל טעים ובריא למאכל, והכל בגלל התאריך הקטן על האריזה. את "תווית הריח" אפשר להדביק על גבי קופסות או אריזות וניתן ממש לרחרח אותה – הריח שיעלה יאמר לאף שלכם בדיוק - האם האוכל ראוי למאכל או לא. ועד שתהיה מדבקה כזאת על כל אריזת מזון, אתם יכולים להזמין אותן בחינם באינטרנט ולנסות בעצמכם על הקופסות בבית.
3 צפייה בגלריה
מקולקל או לא?
מקולקל או לא?
מקולקל או לא?
(צילום: חברת Too Good To Go)
ולסיום חדשות טובות וחדות מהחלל. אסטרונומים ממצפה כוכבים בדרום צ'ילה פרסמו תמונה שככל הנראה מראה בצורה החדה ביותר את ערפילית קארינה.
מדובר על תמונת אינפרה אדום שצולמה מטלסקופ בכדור הארץ. נסביר. ערפילית היא ענן בין-כוכבי של גז ואבק. ערפילית קארינה נמצאת במרחק של כ-7,500 שנות אור מאיתנו ובדרך כלל אני מקבלים תמונות שלה מטלסקופ החלל האבל, אך הפעם מדובר בצילומים שניתן לחזות בהם מאדמת כדור הארץ, בעזרת טכנולוגיה ייחודית חדשה המאפשרת להפחית את השפעות מערבולת האטמוספירה ולשפר את רזולוציית התמונה פי 10. וזה הזמן גם להביע משאלה, כי בערפיליות גדולות נוצרים כוכבים חדשים.
3 צפייה בגלריה
הערפילית כפי שנצפתה מכדור הארץ
הערפילית כפי שנצפתה מכדור הארץ
הערפילית כפי שנצפתה מכדור הארץ
(צילום: מצפה הכוכבים בדרום צ'ילה)