נמר שלג בגן חיות במדינת קנטקי שבארה"ב אובחן כחיובי לקורונה. כך הודיעו הערב (יום ה') גורמים פדרליים במדינה. זו הפעם הראשונה שבה מתגלה נמר שלג כחיובי לנגיף.
1 צפייה בגלריה
נמר שלג
נמר שלג
נמר שלג
(צילום: shutterstock)
במשרד החקלאות האמריקני אמרו כי שני נמרי שלג נוספים, השוהים יחד עם הנמר שנדבק בגן החיות בלואיוויל, נבדקו ועדיין לא התקבלה תשובה אם גם הם חיוביים לנגיף.
עוד נמסר כי שלושת נמרי השלג עברו בדיקות קורונה, לאחר שסבלו מקשיים בדרכי הנשימה. בגן החיות אמרו כי הנמרים, שפיתחו סימפטומים קלים, צפויים להחלים. בנוסף אמרו בגן החיות כי אף בעל חיים אחר לא נדבק בנגיף.
בגן החיות אמרו כי ככל הנראה נמר השלג נדבק מעובד שנדבק בקורונה, אך לא גילה תסמינים. זאת, למרות כל אמצעי הזהירות שננקטו ובהם הוראה לעובדים ללבוש חליפות מגן.
עוד אמרו בגן החיות כי בעלי החיים לא יכולים להעביר את הנגיף לבני אדם, ולכן גן החיות נשאר פתוח - פרט למתחם שבו שוהים נמרי השלג.
נמר השלג נפוץ במדבריות מרכז אסיה ובמישורי היבשת, ונוהג לשהות באזורים הרריים שגובהם עולה על 5,500 מטר.
לפי ההערכות, מספרם של נמרי השלג בטבע עומד על 3,500 עד 7,000 בלבד, והם נחשבים לבעלי-חיים הנתונים בסכנת הכחדה ממשית, בדומה לדובי הפנדה ולתתי-מיני הטיגריס. אחת הסיבות להיכחדות המין הוא סחר בעורות ובפרוות הנמרים שנמכרים בשוק השחור בעשרות אלפי דולרים. איום נוסף על עתידם הם רועי צאן ההורגים בהם לאחר שהם תוקפים את עדריהם.

4 אריות אובחנו כחיוביים לקורונה בברצלונה

ביום שלישי הודיע גן חיות בברצלונה כי ארבעה אריות אובחנו כחיוביים לקורונה.
בגן החיות אמרו כי שלוש נקבות - זאלה, נימה וראן ראן וגם זכר בשם קיומבה - אובחנו כחיוביים, לאחר שמטפלים בגן החיות הבחינו כי לארבעה תסמינים של חולי קורונה.
עוד אמרו בגן החיות כי שני עובדים במקום אובחנו גם הם כחיוביים לנגיף בחודש שעבר. בגן החיות בודקים כיצד האריות נדבקו בקורונה והאם יש קשר לשני העובדים שאובחנו כחיוביים.