מארי וודס היא ארכיאולוגית בת 29 שהלכה בחוף הים ביורקשייר, ואספה לה רכיכות לארוחת הערב. לפתע היא נתקלה בטביעת כף רגל עצומה. מיד, היא הוציאה את הסמארטפון ומיהרה לצלם סלפי ולשלוח לחבריה הפליאונתולוגים, שגם הם היו המומים מהתגלית.

מתברר שטביעת הרגל שייכת לדינוזאור שחי לפני כ-165 מיליון שנה, ומדובר בטביעת הרגל הגדולה ביותר שנמצאה באזור.
מדענים מאוניברסיטת מנצ'סטר מעריכים כי כף הרגל הקדומה שייכת למגלוזאור, דינוזאור באורך של כתשעה מטרים שניזון מבשר. אז בפעם הבאה שאתם אוספים רכיכות על החוף, הביטו מסביב, אולי יש איזו תגלית מעניינת שמסתתרת שם.
3 צפייה בגלריה
      טביעת הרגל
      טביעת הרגל
טביעת הרגל
(צילום: מארי וודס)
ועכשיו, בעוד אצלנו הקורונה דועכת, בעולם הנגיף משתולל. אז שימו לב לפיתוח הבא: מדענים מאוניברסיטת טקסס פיתחו חיישן זיעה חדש שיכול לקלוט קורונה, דרך סערת ציטוקינים.
סערת ציטוקינים היא בעצם השחקן המרכזי במחלת הקורונה, שגורם למרבית הסיבוכים שלה. מדובר בתהליך דלקתי סוער שמוביל לפגיעה הקשה באיברי הגוף.
תפקידו של החיישן החדש הוא לחזות את הסערה הזאת לפני שהיא מחמירה, לספק באמצעותה אזהרה, בעיקר לצוותים רפואיים, ובכך לטפל בחולים עוד לפני שהם מפתחים תסמינים. המכשיר, דמוי שעון יד, יוצג בימים הקרובים, בתקווה שייכנס לשימוש בהקדם האפשרי, ואם עוד לא הלכתם להתחסן, אז רוצו.
3 צפייה בגלריה
      המכשיר
      המכשיר
המכשיר
(צילום: האגודה האמריקאית לכימיה)
ונסיים עם פגי, כלבת רועים מבריטניה, שהתלוותה כל חייה לעדר הכבשים של בעליה, אלא שבגיל שמונה, לפני כשנתיים, היא איבדה את שמיעתה והפסיקה לתקשר, מה שגרם לבעלים שלה לזנוח אותה ולהעבירה למקלט לבעלי חיים.
פגי אומצה על ידי קלואי וג'ייסון, זוג בעלי חווה עם רצון טוב ובעיקר תושייה. למרות גילה המבוגר יחסית, הבעלים החדשים של פגי זיהו שיש לה המון מוטיבציה ורצון להשתלב בעדר, לכן הם החלו בתהליך אילוף ארוך שכלל הסתמכות על פקודות שאינן קוליות. הם פשוט המציאו לה שפת סימנים, וזה עבד.
3 צפייה בגלריה
    כלבת הרועים שלמדה את שפת הסימנים
    כלבת הרועים שלמדה את שפת הסימנים
כלבת הרועים שלמדה את שפת הסימנים
(צילום: RSPCA)
היום קלואי וג'ייסון מתקשרים עם פגי רק דרך איתותי ידיים ושפת גוף בחווה שלהם, עם שני כלבי צאן נוספים, והם כולם חיים באושר. קצת תושייה, לפעמים זה כל מה שצריך.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי