סוכנות החלל הסינית פרסמה בסוף השבוע שני סרטונים, שבהם נראית החללית טיאנוון 1 מתקרבת למאדים ונכנסת למסלול סביב כוכב הלכת. בסין אמרו כי החללית שלחה ברכה לסינים, שחגגו אתמול את השנה החדשה. צפו בסרטונים, שצולמו משתי מצלמות בחללית.

לאחר מסע של יותר מחצי שנה בחלל, הגיע החללית הסינית טיאנוון 1 ביום רביעי לכוכב הלכת השכן. היא הפעילה את המנועים והאטה את מהירותה כדי להילכד בכוח המשיכה ולהיכנס למסלול סביב מאדים. ביום שלישי הגיעה גם גשושית של איחוד האמירויות למאדים וביום חמישי הקרוב צפוי רכב חלל של סוכנות החלל האמריקנית לנחות על אדמת כוכב הלכת.
שני הסרטונים, שאורכם הכולל הוא פחות מדקה, מהווים את התיעוד הראשון שפרסמה סוכנות החלל הסינית מהכניסה למסלול סביב מאדים.
"ברכות לשנה החדשה מהחללית טיאנוון 1", כתבו בסוכנות החלל הסינית.
2 צפייה בגלריה
החללית מתקרבת למאדים
החללית מתקרבת למאדים
החללית מתקרבת למאדים
(צילום: רויטרס, סוכנות החלל הסינית)
2 צפייה בגלריה
החללית השנייה שהגיעה השבוע למאדים
החללית השנייה שהגיעה השבוע למאדים
החללית השנייה שהגיעה השבוע למאדים
(צילום: רויטרס, סוכנות החלל הסינית)
בחודש מאי תנסה המשימה להנחית רובר באזור המכונה אוטופיה פלניטיה, בחצי הכדור הצפוני של מאדים. על פי התכנון, הרובר שינחיתו הסינים יחקור את מאדים במשך 90 ימים. עד כה רק ארצות הברית הצליחה להנחית בהצלחה רכבי חלל על אדמת כוכב הלכת השכן.
אם משימת טיאנוון 1 תצליח, סין תהפוך למדינה הראשונה שמצליחה להכניס חללית למסלול סביב מאדים (שלב שעבר בהצלחה), להנחית חללית ולהפעיל רכב חלל במשימה הראשונה שלה בכוכב הלכת השכן. אגב, ב-2011 ניסו סין יחד עם רוסיה לשגר חללית למאדים, אבל תקלה בשיגור גרמה לכישלון המשימה והחללית התרסקה באוקיינוס השקט.
מאז שיגרה סין את המשימה המאוישת הראשונה שלה לחלל ב-2003, הספיקה המעצמה האסייתית לבצע הליכת חלל, לשגר שתי תחנות חלל ניסיוניות וגם להנחית חלליות בלתי מאוישות על הירח. סין גם הפכה לפני כשנה וחצי למדינה הראשונה שמנחיתה חללית בצד הרחוק של הירח. לאחרונה הצליחה סוכנות החלל הסינית להביא דגימות מהירח והיא הפכה למדינה הראשונה שעושה זאת שנות ה-70'.