מדענים מאוניברסיטת וושינגטון עיצבו GoPro לחיפושיות. הפיתוח המיוחד כולל תרמיל עם מצלמת וידאו זעירה, ראשונה מסוגה, שתעזור לחוקרים להבין טוב יותר כיצד העולם נראה מנקודת המבט של החרקים.
המצלמה הזעירה ניתנת להפעלה אלחוטית והיא משדרת את הווידאו לאפליקציה בטלפון כשהיא יושבת על זרוע מכנית, שיכולה להסתובב עד 60 מעלות, מה שמאפשר לקבל תמונה פנורמית.
כל היופי הזה שוקל רק 250 מיליגרם (או: רבע גרם), שזה בערך עשירית ממשקל של קלף מחפיסת קלפים. כך שהמצלמה בעצם לא משפיעה כלל על החרק מבחינת המשקל שלה, והחיפושית נעה וניווטה בחופשיות על פני חצץ, במדרון ואפילו טיפסה על עצים.
2 צפייה בגלריה
החיפושית עם הגו פרו
החיפושית עם הגו פרו
החיפושית עם הגו פרו
(צילום: Mark Stone/University of Washington)
כעת, הפנים לעתיד - וצוות המדענים מקווה שגרסות המצלמה העתידיות ידרשו פחות כוח ופחות משקל ואולי אפילו יופעלו באמצעות אנרגיה סולארית. תארו לכם מצלמה כזאת על יתוש.

קורונה נגד עישון

אם הרחתם ריח טוב באוויר, אז תדעו שיכול להיות שהוא מגיע מכיוון בריטניה, שם יותר ממיליון אזרחים הפסיקו לעשן מאז פרצה לחיינו מגפת הקורונה!
בסקר שנערך בממלכה נמצא כי 41% מהאנשים שהפסיקו לעשן בבריטניה השנה אמרו שמדובר בתוצאה ישירה של הקורונה.
מומחים משערים שהדבר נובע ככל הנראה מגישה חלקית למוצרי טבק, הפחתת "סיגריות חברתיות" וכמו כן חשש מהידבקות בקורונה והקשר למחלות רקע.
קחו טיפ משוקו ותפסיקו לעשן היום! לא תצטערו, בלי קשר לקורונה.

פנדה נולדה מול המצלמה

ולסיום, קבלו את החדשות הטובות מהמזרח הרחוק: בזמן שגני חיות רבים ברחבי העולם נסגרו כתוצאה מהתפשטות המגיפה, שתי פנדות ענקיות בגן החיות של דרום קוריאה, מצאו את עצמן לפתע - לבד, בלי המבקרים, בלי כל המבטים, לבד.

2 צפייה בגלריה
הפנדה והגור החדש
הפנדה והגור החדש
הפנדה והגור החדש
(צילום: Everland Park)


אז נספר לכם שהם ניצלו את הפרטיות שנחתה עליהם במפתיע, וזמן קצר לאחר תחילת הסגר במדינה, הנקבה בשם איי באו נכנסה להריון, וביום שני האחרון, היא ובן זוגה בן השמונה, לה באו, הפכו להורים לגור קטן ובריא.
המתוק הקטן נולד במשקל של כ-200 גרם, וכעת יחכו 5-6 חודשים עד שהוא ילמד לטפס ולאכול במבוק בעצמו. מדובר בלידה נדירה מאוד, כיוון שהפנדות, בדומה לבני אדם, יכולות להיות בררניות מאד כשזה מגיע להזדווגות. לא יודע למה, אבל אנחנו מרגישים שבייבי בום קורונה בדרך אלינו.