מדענים בארגנטינה מצאו מאובן של דינוזאור מקבוצת הדינוזאורים הענקיים, שחיו לפני כ-140 מיליון שנה – הטיטנוזאוריים, חיות היבשה הגדולות ביותר שחיו על כדור הארץ.
שרידי השלד שנמצאו, הם התיעוד העתיק ביותר הידוע לנו, לא רק בארגנטינה - אלא ברחבי העולם כולו של המין הענק.
מדובר על דינוזאור אוכל צמחים, ארוך צוואר שהלך על ארבע רגליים. אורכו של הממצא החדש-עתיק הזה הוא כ-20 מטרים, לא גדול מדי, אבל עתיק, עתיק מאוד.
3 צפייה בגלריה
השרידים בארגנטינה
השרידים בארגנטינה
השרידים בארגנטינה
(צילום: רויטרס)

ועכשיו, שימו לב למכרסם הבא, שהופך תחת אור אולטרה-סגול לצבעוני.
התמונות שאתם רואים היא לא פוטושופ. זה יונק. מסוג מכרסם, פדט דרום אפריקני (דמוי ארנבת), והוא מתווסף לרשימה הולכת וגדלה של יונקים פלואורסצנטיים – כלומר, יונקים שמפיצים סוג של אור בגוון פסיכדלי - באמצעות פיגמנטים שסופגים את האור אולטרה הסגול ופולטים אותו חזרה בצבעים של מועדון לילה.
3 צפייה בגלריה
חיות זוהרות
חיות זוהרות
חיות זוהרות
(צילום: J. Martin and E. Olson)

אלא שביחס ליונקים אחרים בעלי תכונה זו - כמו סנאים או וומביטים – המכרסם הזה מחזיק במגוון רחב ומיוחד של צבעים. מיני המכרסם הזה חיים בדרום אפריקה ובטנזניה, ושניהם זוהרים, גם שם וגם שם. החוקרים עוד לא יודעים להגיד אם יש לתכונה הזאת יתרון ביולוגי, מה שבטוח יש לה יתרון בדיסקו.
ונסיים עם מוזיקאים שמנגנים על כלים מקרח בתוך איגלו שהפך לאולם קונצרטים בצפון נורבגיה.
3 צפייה בגלריה
קונצרט קפוא
קונצרט קפוא
קונצרט קפוא
(צילום מתוך האינסטגרם: icemusicfestivalnorway)
תזמורת שלמה התכנסה לפני כמה ימים בקור המקפיא, מצוידת בכלי נגינה ומעילים (לא פחות חשוב), והחלה לנגן. כינור, צ'לו, קונטרבס, גיטרה, תופים ועוד – כולם פוסלו בקפידה ממים קפואים על ידי טים לינהרט, מי שעומד מאחורי תזמורת אייס מיוזיק, והם מככבים בקונצרט מטורף עם טמפרטורות של מתחת לאפס. אגב, מסתבר הם עושים את זה כל שנה, משוגעים!
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי