אחרי שבעלי חיים נדבקו בקורונה בגני חיות ובחוות לגידול חורפנים – מקרה ראשון של חיית בר שאובחנה כחיובית לנגיף: משרד החקלאות בארצות הברית הודיע הלילה (יום ג') כי חורפן, שחי בטבע במדינת יוטה, אובחן כחיובי לנגיף. לא נמסר איך חיית הבר נדבקה.
1 צפייה בגלריה
חורפן מינק
חורפן מינק
חורפן מינק
(צילום: shutterstock)
המקרה מגדיל את החשש מפני התפרצות של הנגיף, לאחר ש-15 אלף חורפנים הומתו במדינה מאז חודש אוגוסט – כדי למנוע את הפצת המחלה.
חוקרי בריאות ברחבי העולם חוקרים את הסיכון הפוטנציאלי מהידבקות במוטציה של "קורונת החורפנים", שעלולה להיות עמידה לחיסון מפני הנגיף. בשל כך הורתה דנמרק להמית 17 מיליון חורפנים במדינה, דבר שגרם לביקורת רבה.
החורפן שנדבק בקורונה התגלה במהלך מעקב אחר חיות בר, שעלולות להידבק בנגיף. במשרד החקלאות האמריקני אמרו כי כמה חיות בר עברו בדיקת קורונה – ורק חורפן אחד אובחן כחיובי לנגיף. במשרד אמרו כי אין הוכחה לכך שיש התפשטות של הנגיף בקרב חיות בר, הנמצאות סמוך לחוות לגידול חורפנים לתעשיית הפרוות. "למיטב ידיעתנו, זו חיית הבר החופשית הראשונה שאובחנה כחיובית לנגיף הקורונה", נמסר ממשרד החקלאות האמריקני.

דנמרק הייתה אחת המדינות שהתמודדה עם "קורונת החורפנים". החורפנים הומתו במהירות מחשש שמוטציה של נגיף הקורונה, שנמצאה בכמה מהם, תתפשט לבני אדם. ראש ממשלת דנמרק מדה פרדריקסן הודתה בסוף החודש שעבר כי הממשלה לא פעלה באופן חוקי כשהחליטה על ההרג ההמוני של היונקים הקטנים, שהושלכו לבורות רדודים בעומק של מטר.
פרדריקסן, שהאופוזיציה קוראת לה להתפטר מתפקידה, פרצה בבכי בביקור בחוות חורפנים. "יש כאן שני דורות של חקלאים. אב ובנו. זה היה רגשי עבורם. סליחה, גם עבורי", אמרה בקול שבור.
דנמרק, היצואנית הגדולה בעולם של פרוות חורפן, הודיעה בתחילת נובמבר כי תמית יותר מ-15 מיליון חורפנים אחרי גילוי המוטציה.
שבועיים לאחר מכן, ובמהלך משבר פוליטי עקב חוקיות הצו, הממשלה ציינה כי האיום לחיסוני בני האדם "כמעט נכחד", לאחר שלא נמצאו מקרים נוספים של מוטציית החורפנים. עד אז הומתו כבר יותר מ-10 מיליון חורפנים.