עופר ראשון לשנת 2021 נולד בשבוע שעבר בפארק הטבע העירוני עמק הצבאים שבירושלים. ברוח התקופה, אנשי הפארק החליטו לקרוא לעופר הצעיר "פייזר", ומקווים כי גם הוא יסמל את הניצחון על מגפת הקורונה. פייזר יצטרף לחבריו עצמאותה, ירושלים, תל אביב, זום, ישראל, פסח, ז'יזל, רובי, פרעה, זאביק ועוד עופרים, שנולדו בשנה שעברה.
3 צפייה בגלריה
פייזר ואמו
פייזר ואמו
פייזר ואמו
(צילום: עמיר בלבן, החברה להגנת הטבע)
יעל המרמן-סולר, מנהלת הפארק מטעם החברה להגנת הטבע, סיפרה כי בימים אלו ישנם כ-10 צביות בהיריון. "כמו החברה הישראלית, גם עמק הצבאים מתחדש ומתרענן. העדר, שהתחיל משלושה פרטים בלבד לפני כשש שנים, גדל בצורה משמעותית וכיום הוא מונה כ-75 פרטים, ואנחנו צפויים להמלטות נוספות בשבועות הקרובים. כל המלטה של עופר חדש משמחת מהרבה בחינות, במיוחד העופר הראשון של האביב, והיא בעיקר נותנת תקווה שיש עוד מה לעשות כדי להציל את הטבע הישראלי. שיקום מערכות אקולוגיות, תכנון, שימור וניהול וממשק נכונים של הטבע הישראלי יכולים להפוך את המגמה שאליה לצערי העולם הולך היום עם משבר האקלים והכחדת הטבע", היא אומרת.
בחברה להגנת הטבע מוסיפים כי בימים אלו, כשהעשב ירוק וגבוה, צביות ממליטות ומסתירות את העופרים מפני טורפים בכל רחבי הארץ. "גשמי הברכה בחודשים האחרונים סיפקו לנו ולבעלי החיים אביב מדהים. הטבע מתפרץ בשלל גוונים ואי אפשר להישאר אדישים לעושר ולמגוון". 
3 צפייה בגלריה
פייזר מציץ מהסבך
פייזר מציץ מהסבך
פייזר מציץ מהסבך
(צילום: עמיר בלבן, החברה להגנת הטבע)
3 צפייה בגלריה
אמו של פייזר
אמו של פייזר
אמו של פייזר
(צילום: עמיר בלבן, החברה להגנת הטבע)
"אם נתקלתם בעופר במהלך טיול התרחקו מיד, הוא איננו יתום. הצביה שומרת מרחוק ומגיעה מדי כמה שעות להניק. כשעופרים מגיעים לגיל חודש הם מספיק חזקים ומהירים כדי להצטרף לאימם במרעה", מוסיף עמיר בלבן, מנהל תחום טבע עירוני בחברה להגנת הטבע. "המקום הטוב ביותר לצפות בפעילות העופרים היא מהטיילות שמחוץ ומסביב לפארק".
פארק עמק הצבאים, אתר הטבע העירוני השייך לעיריית ירושלים ומנוהל על ידי החברה להגנת הטבע, בליבה של העיר. הפארק פתוח לציבור כל ימות השבוע ללא תשלום, מונגש לאנשים עם מוגבלויות וניתן לראות בו באופן חופשי צבאים, ציפורים, צבים, עופות מים, זוחלים ובעלי חיים נוספים. הצבי הישראלי הוא יונק אוכל עשב ממשפחת הפריים הנמצא בכל חבל הארץ הים תיכוני בישראל ובשנת 2018, שינה ה-IUCN החמיר את מעמדו ממין בסיכון למין בסכנת הכחדה עולמית.