תמונה של ספינה הנמצאת באוויר, שצולמה מול חופי קורנוול שבריטניה, הפכה לוויראלית בימים האחרונים. אז מה ההסבר המדעי לתמונה?

ד"ר גיא ניר ממכון דוידסון לחינוך מדעי הסביר בריאיון לאולפן ynet למה הספינה "מרחפת"? "יש שבירה של הקרניים, שינוי כיוון של קרני אור שמגיעות מהספינה", הוא הסביר. "הרבה פעמים רואים מצב הפוך, שבו בכביש חם נוצרת שכבה של אוויר חם ליד הכביש וזה גורם לעיוות של קרני האור ואז זה נראה כמו בריכה".
על האשליה האופטית עם הספינה, הוא הוסיף: "יש אוויר חם שיושב מעל אוויר קר. קרני אור מגיעות מהספינה ובעצם מתעוותות חזרה למטה וגורמות לנו לחשוב שהספינה נמצאת מעל האופק. זה די נדיר למצוא כזה דבר דרמטי - של ספינה מעל. במקרה הזה - זה מאוד דרמטי, כי יש אוויר קר ליד הים ואוויר חם שיושב מעליו".
1 צפייה בגלריה
"הספינה המעופפת"
"הספינה המעופפת"
"הספינה המעופפת"
(צילום: דיוויד מוריס, אפקס)
ד"ר ניר הוסיף: "אני לא יודע מה מזג האוויר פה, אבל כנראה שהים הוא מאוד קר וכנראה היה יום חם והאוויר מעל הים היה חם ואילו הים שמר על הטמפרטורה שלו".
ומה אומר הצלם של התמונה? דיוויד מוריס שתיעד את הספינה באוויר, אמר כי הוא לא חשב לרגע שמדובר בתופעה על טבעית, בזמן שצילם את התמונה ב-26 בפברואר. לעיתון מקומי בבריטניה, הוא אמר: "בעיני זו הייתה אשליה אופטית. ראיתי דברים דומים בעבר, אבל לא טוב כמו זה".