הלילה (שבת) פורסם הדו"ח האמריקני על העב"מים, אך הוא מבהיר דבר אחד בלבד: אנחנו עדיין לא יודעים כלום.


לפי הדו"ח, שהועבר לקונגרס האמריקני, החוקרים שבדקו 144 "תצפיות אוויריות בלתי מוסברות", אמרו כי לא נמצא קשר לפעילות שאינה מכדור הארץ. הם הדגישו את הצורך באיסוף נתונים טובים יותר על אודות מה שנראה בעיני הדמוקרטים וגם הרפובליקנים כדאגה לביטחון הלאומי. בכל התצפיות שנחקרו, מלבד אחת, היה מעט מדי מידע על מנת שהחוקרים יוכלו לאפיין באופן רחב את האירוע.
18 מתוך 144 ה"תופעות האוויריות הבלתי מוסברות" סווגו כחריגות שדורשות חקירה נוספת, על מנת לקבוע אם מדובר בטכנולוגיה "פורצת דרך". ריגול באמצעות טכנולוגיה לא ידועה לארצות הברית, מטריד את חברי הקונגרס בוושינגטון זה שנים רבות.
2 צפייה בגלריה
עב"מים עב"ם מסמכי CIA מסצ'וסטס 1952
עב"מים עב"ם מסמכי CIA מסצ'וסטס 1952
עב"מים עב"ם מסמכי CIA מסצ'וסטס 1952
(מתוך אתר "בלק וולט")


גורמים אמריקנים אמרו לכתבים כי "אין שום אינדיקציה ברורה", לפיה ניתן לקשור בין התצפיות לגורמים מחוץ לכדור הארץ. בנוסף, לא הוכח קשר בין התצפיות לטכנולוגיה בלתי ידועה של מדינות כמו רוסיה וסין.
הדו"ח פורסם גם באינטרנט וחלק מסווג ממנו הועבר לוועדת הביון של הסנאט. המחוקקים האמריקנים קיבלו תדרוך בשבוע שעבר על הממצאים. לדברי אדם שנחשף לתדרוך, חברי הקונגרס קיבלו קצת יותר מידע מזה שנחשף לציבור והסרטונים היחידים שנחשפו - כבר פורסמו בעבר.
2 צפייה בגלריה
טייסי הצי האמריקני דיווחו כי ראו עב"מים עב"ם ארה"ב
טייסי הצי האמריקני דיווחו כי ראו עב"מים עב"ם ארה"ב
טייסי הצי האמריקני דיווחו כי ראו עב"מים עב"ם ארה"ב
אף שנמנו מאות תיעודים של אובייקטים לא מוסברים, בכירים בפנטגון לא מיהרו להשקיע זמן ומשאבים בבדיקתם. גורמים שונים אמרו ל-CNN מוקדם יותר השבוע כי הממשלה לא הייתה מפרסמת את הדו"ח ללא לחץ ציבורי מצד פוליטיקאים, הן רפובליקנים והן דמוקרטים. "כל אחד שהקדיש לכך תשומת לב מבין שחייבים לקחת זאת ברצינות", אמר דיוויד נורקוויסט, סגן שר ההגנה עד תחילת השנה, שהקים אשתקד כוח משימה מיוחד לחקירת UAP - תופעות אוויריות לא מוסברות. "אבל כשיוצאים מהמעגל הקרוב, יש אנשים שבאופן מובן מהססים בגלל הסטיגמה".
בכירים לשעבר אמרו כי בפנטגון הרוב סבור שמטרת החקירה אינה להוכיח אם חייזרים מבקרים את כדור הארץ וחולפים ליד טייסי הצי האמריקני – אלא מדובר בניסיון להבין מה עומדי מאחורי אותם מפגשים לא מוסברים בשטח האווירי האמריקני.