נפתח עם מה שקורה כשהמזל נופל עליך מהשמיים, תרתי משמע: מטאוריט פגע במרפסת ביתו של ג'וזואה הוטגלונג באינדונזיה. עד כאן עלול לבאס, אלא שעכשיו, ג'וזואה, נגר פשוט, מוכר את המטאוריט, ששווה, שימו לב - 2 מיליון דולר, מה שיהפוך אותו למיליונר.
הוא מספר שהמטאוריט, שמשקלו קצת יותר משני קילוגרמים, התנפץ דרך הגג, וגרם לבית כולו לרעוד. ג'וזואה יצא מהבית כדי לבדוק מה קרה, ומצא את המטאוריט רותח בתוך האדמה.
3 צפייה בגלריה
ג'וזואה הוטגלונג והמטאוריט
ג'וזואה הוטגלונג והמטאוריט
ג'וזואה הוטגלונג והמטאוריט
(צילום: קומפס.קום)
המטאוריט, מזן נדיר ביותר, מוערך כבן 4.5 מיליארד שנה, ושווה כ-850 דולר לגרם. מה שמביא אותו כאמור לסכום המטורף של כמעט שני מיליון דולר. בזמן שאתם מחשבים כמה זה יוצא, נספר לכם שהמטאוריט כבר נמכר לאספן. גוזוואה סרב לגלות בכמה, אך הוא ציין שזה היה ביותר ממיליון דולר.
מה יעשה עם הכסף? לדבריו ירחיב את משפחתו, יתרום לבניית כנסיה מקומית, אנחנו ממליצים – לשפץ את המרפסת.
ועכשיו, איך מעבירים עץ עתיק ששוקל 80 טון? שימו לב לעץ הפיקוס הזה, משנות ה-20 של המאה הקודמת, שעבר אתמול דירה ברחובות.
3 צפייה בגלריה
העץ ברחובות
העץ ברחובות
העץ ברחובות
(צילום: עיריית רחובות)
כתבתנו אילנה קוריאל מספרת לנו שמדובר בעץ ששוקל 80 טון, שנשתל בעיר לפני עשרות שנים וכעת החליף מיקום, בעזרת מנוף של 550 טון.
ההעברה עצמה תוכננה במשך שלושה חודשים, כאשר השלב הסופי לפני ההעתקה הייתה החדרת רפסודה לשורשיו של העץ, כדי לחזק אותו לקראת המעבר.
משכנו החדש של העץ הוא כמה עשרות מטרים ממיקומו, בשל תהליך בנייה שמתקיים בקרבו והרצון לשמר את העץ לדורות הבאים. כמה עלה המבצע? לא פחות מ-300 אלף שקל. מקווים שהשכנים יהיו נאים בעיניו.
3 צפייה בגלריה
דינוזאוור מבלונים
דינוזאוור מבלונים
דינוזאוור מבלונים
(צילום: ספר השיאים של גינס)

ולסיום, דינוזאור באורך של כ-20 מטרים נצפה השבוע. אם זה נראה לכם מוזר או לא הגיוני, תנשמו רגע, כי הוא עשוי מבלונים.
קבוצה של אמנים בטורקיה השתמשה ב-150 אלף בלונים מתכלים כדי לבנות את הדינוזאור האימתני, והוא הוצג בקניון באיסטנבול לפני כמה ימים, כחלק מתערוכת ענק.
בהמשך לתיעוד ולגודלו המטורף, בגינס כבר הספיקו להכריז עליו כעל הדינוזאור העשוי מבלונים הגדול בעולם.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימי ראשון, שלישי וחמישי