ארבעה אורנג-אוטן וחמישה שימפנזה ננסי עשו היסטוריה כשהיו בעלי החיים הראשונים שמקבלים חיסון נגד קורונה. תשעת הקופים קיבלו את החיסון בגן החיות בסן דייגו. כך הודיעה הלילה (יום ו') דוברת גן החיות.
2 צפייה בגלריה
אורנג-אוטן
אורנג-אוטן
אורנג-אוטן
(צילום: shutterstock)
אחת המחוסנות היא קארן, נקבת אורנג-אוטן סומטרי בת 28, שהייתה הקופה הראשונה שעברה ניתוח לב פתוח ב-1994.
דרלה דיוויס, דוברת גן החיות, אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס כי מדובר בחיסון שפותח במקור עבור כלבים וחתולים, אך בסופו של דבר הוחלט לתת את החיסונים לקופים. היא הוסיפה כי מצבם של בעלי החיים שקיבלו את החיסון מוגדר טוב.
בגן החיות הוחלט לחסן את הקופים, לאחר שבחודש ינואר אובחנו שמונה גורילות במקום עם תסמינים של קורונה. המצב של הגורילות, שאחד מהם סובל מכמה מחלות, השתפר מאז. דיוויס אמרה כי הגורילות צפויות להחלים לחלוטין.
בגן החיות בסן דייגו אמרו כי הגורילות לא חוסנו נגד הנגיף, כיוון שהמערכת החיסונית שלהם פיתחה נוגדנים. ככל הנראה הגורילות נדבקו מאיש צוות שעובד במקום, שהיה ללא תסמינים.
2 צפייה בגלריה
גן החיות בסן דייגו
גן החיות בסן דייגו
גן החיות בסן דייגו
(צילום: AP)


לפי הודעת גן החיות, האורנג-אוטן והשימפנזה ננסי נבחרו לקבל את החיסון, כיוון שהם בסיכון גבוה להידבק בנגיף ובנוסף יותר קל לחסן אותם. הצוות הרפואי בגן החיות הסיח את דעתם באמצעות "פינוקים" בזמן שהוזרקה להם מנת החיסון.
החיסון פותח על ידי חברת התרופות הווטרינריות Zoetis ועל פי ההודעה הוא לא נבדק על קופי אדם. אך בגן החיות אמרו כי הקופים מקבלים חיסונים נוספים, כמו נגד שפעת וחצבת, שנוסו על בעלי חיים אחרים.