בימים אלו, מדווחים באגודת צער בעלי חיים בישראל - תל אביב על ירידה משמעותית מאוד בטיפולים רפואיים שיגרתיים הניתנים לחיות מחמד במרפאות וטרינריות. בעמותה מעריכים כי ייתכן שמדובר כתוצאה של הסגר, למרות שמותר לקחת בעלי חיים לטיפול רפואי, או בשל המצב הכלכלי או הנפשי של בעלי הכלבים והחתולים.

2 צפייה בגלריה
בדיקה לכלב בצער בעלי חיים בתל אביב
בדיקה לכלב בצער בעלי חיים בתל אביב
בדיקה לכלב בצער בעלי חיים בתל אביב
(צילום: חיים שוורצנברג)


בכל שנה ב-4 באוקטובר מצוין ברחבי העולם יום בעלי החיים, שמטרתו הכרה בחשיבותו של עולם החי וביופיו, והוקרה על הדרך שבה מעשירים בעלי החיים את חיינו. מקורו של יום בעלי החיים העולמי בצינולוג היינריך צימרמן, שיזם בשנת 1925 יום עולמי ראשון לבעלי החיים בארמון הספורט בברלין, ב-4 באוקטובר – יומו של הקדוש הנוצרי פרנציסקוס מאסיזי, שהיה פטרונם של בעלי החיים.
האירוע, בהשתתפות אלפי אנשים, התקיים בסופו של דבר בחודש מרץ, והחל משנת 1929 מצוין היום בתאריכו המקורי באוקטובר. בקונגרס הבינלאומי להגנה על בעלי חיים שהתקיים בפירנצה, שנערך במאי 1931, התקבלה הצעתו של צימרמן להפוך את היום לבינלאומי. מאז הפך יום זה ליומם של כל בעלי החיים ושל בני האדם האוהבים ומכבדים אותם, ובמדינות שונות ברחבי העולם מציינים אותו בדרכים שונות, כאשר הוא משולל כל קשר ללאום, דת, אמונה ואידיאולוגיה פוליטית.
לרגל יום בעלי החיים העולמי, שיצויין מחר (יום א') תינתן בדיקת רופא ווטרינר לכלבים ולחתולים ללא עלות במרפאה הווטרינרית של אגודת צער בעלי חיים בישראל שברחוב הרצל 159 בתל אביב. באגודה אמרו כי זו מתנת אהבה לבעלי החיים ולקהילה בשווי 120 שקלים.

2 צפייה בגלריה
ניקוי שיניים לכלב בצער בעלי חיים בתל אביב
ניקוי שיניים לכלב בצער בעלי חיים בתל אביב
ניקוי שיניים לכלב בצער בעלי חיים בתל אביב
(צילום: חיים שוורצנברג)

בנוסף, בחול המועד סוכות, בימים ראשון עד חמישי, מוצע ניקוי שיניים לכלבים ולחתולים בחצי מחיר – 225 שקלים. שימו לב – לניקוי שיניים, תהליך שמתבצע תחת הרדמה, יש להתקשר לטלפון 4553* לקבלת פרטים ולקביעת תור. בנוסף מעניקים במרפאת האגודה הטבה משמעותית שתמנע סבל רב מחתולים חסרי בית והיא ניתוחי עיקור וסירוס במחיר מסובסד של 100-150 שקלים והיא תינתן עד סוף השנה לכלל החתולים.