סוכנות החלל האירופית מחפשת בימים אלה לגייס אסטרונאוט ראשון בעל מוגבלות, כדי להרחיב את מאגר הכישרונות בחקר החלל.
הסוכנות, שכוללת 22 מדינות אירופיות, קיבלה כבר מאות בקשות לפרויקט ה-פאראסטרונאוט. מכיוון שזה עוד בתולי, אין עדיין משימה ספציפית או תאריך השקה, אבל יש כבר כמה מוגבלויות שהסוכנות הגדירה כאפשריות לטיסה ושהות בחלל – כמו אנשים ללא רגל אחת, כאלה שהרגל שלהם קצרה יותר מהשנייה או אנשים שנמוכים ממטר ו-30 ס"מ.
3 צפייה בגלריה
המודעה של סוכנות החלל האירופית
המודעה של סוכנות החלל האירופית
המודעה של סוכנות החלל האירופית
(צילום: סוכנות החלל האירופית)
הקריטריונים האחרים לבחירה, הם כמובן אותם הסטנדרטים האקדמיים והאישיים שמבקשים מכל אחד שרוצה להיות אסטרונאוט. תחשבו על אדם המרותק לכיסא גלגלים שיכול לרחף בחלל. מסתבר שגם השמיים הם לא הגבול, בהצלחה. ועכשיו קחו הרבה אוויר כי אנחנו יורדים למעמקי הים, שם נשבר שיא מיוחד: חוקרים יפנים חפרו את הבור העמוק ביותר אי פעם באוקיינוס. הקידוח לקח אותם לעומק של יותר מ-8 ק"מ מתחת לפני הים, מול חופי יפן, הכל במטרה לחקור את ההיסטוריה של רעידות האדמה באזור.
3 צפייה בגלריה
המקום בו קדחו את הבור
המקום בו קדחו את הבור
המקום בו קדחו את הבור
השיא הקודם אגב, נרשם לפני 43 שנים, אז הוא הגיע לקצת יותר מ-7 ק"מ. כעת, כש"העבודה הקשה" הסתיימה, נותר "רק" לפענח את הממצאים ולבצע ניתוחים מדעיים על הדגימות שנלקחו. ולסיום, בגזרת החיות שחשבנו שנכחדו אך נמצאו בחיים – הכירו את הצבה הזאת, שנמצאה בגלאפגוס. החוקרים לא הצליחו לזהות לאיזה מין היא בדיוק שייכת, ולאחר בדיקה גנטית מקיפה אושר כי מדובר בצב ענק ממין, שנחשב כנכחד לפני למעלה ממאה שנים (זאת אומרת, שהפעם האחרונה שמישהו ראה אותם הייתה ב-1906).
3 צפייה בגלריה
לא נכחדה. צבה ענקית
לא נכחדה. צבה ענקית
לא נכחדה. צבה ענקית
( צילום: EPA)
נקבת המין הזה התגלתה ב-2019 וכעת יצאו החוקרים בבשורה המשמחת – כי יש קשר בינה לבין דגימות שנלקחו מתחילת המאה הקודמת. אם אלו בשורות טובות, אז חכו לזה – המדענים משערים כי נותרו עוד פריטים מן המין הזה בטבע, וכי בימים הקרובים תצא משלחת מיוחדת כדי לנסות ולאתר חברים גדולים וחדשים.