נפתח עם שאלת השאלות - כמה אנחנו קרובים לתקשר עם חייזרים? קבוצת חוקרים מאמינה כי זיהתה גלי רדיו מכוכב לכת, שעשויים לקרב אותנו, באמת אבל, להתקשרות עם חוצנים.
על פי החוקרים, עד היום התגלו מעל ל-4,500 כוכבי לכת, אבל למרות זאת – מעולם לא נקלט גל רדיו, שהגיע מאחד מהם – עד עכשיו. מדובר באחד הרמזים הראשונים בתחום, שמגיע מקבוצת הכוכבים Boötes (רועה דובים). כוכב הלכת שממנו הגיעו האותות נמצא במרחק של כ-51 שנות אור מאיתנו.
3 צפייה בגלריה
הדמיה
הדמיה
הדמיה
(איור: אוניברסיטת קורנל)
הגל התגלה בזכות מערך תדרים נמוכים שקלט רדיו טלסקופי הנמצא בהולנד. ד"ר ג'ייק טרנר מאוניברסיטת קורנל אמר כי האות מגיע ממערכת של שני כוכבים וכוכב לכת. החוקרים עקבו במשך כ-100 שעות אחר כוכב הלכת, מסוג "צדק חם". מדובר בכוכבי לכת בעלי מסה דומה לזה של צדק, שנמצאים במרחק קרוב מאוד לכוכב המארח שלהם, ומסיבה זו לרוב מקיפים כוכבי לכת אלו את הכוכב שלהם בפחות מ-10 ימים (לשם השוואה, צדק במערכת השמש שלנו מקיף את השמש ב-4,332 ימים). בשל הקרבה האדירה לכוכב שלהם, כוכבי הלכת הללו הם חמים ביותר, בלשון המעטה.
וברוח החדשות הטובות שמקנה לנו השבוע מבצע החיסונים שהחל בישראל, שימו לב לניו זילנד, ספקית קבועה של חדשות טובות. והפעם – הרוח החברית שלה כלפי שכנותיה. בניו זילנד יש 5 מיליון תושבים, אך הממשלה הזמינה 18 מיליון מנות חיסון, כדי לספק בחינם גם למדינות סביבה - ניוּאֶה, איי קוּק, ממלכת טוֹנְגָה, טוּבָאלו וסמואה, כשהמדינות יכולות להחליט אם הן מקבלות באהבה את המתנה או לא.
המטרה: להשאיר את האזור נקי כולו מקורונה. אז בפרס השכנה הטובה ביותר ניו זילנד כבר זכתה. עכשיו רק נותר לשכנע את העולם שהמדינות האלו קיימות.


3 צפייה בגלריה
ניו זילנד ראש הממשלה ג'סינדה ארדרן מכריזה הסרת סגר נגיף קורונה
ניו זילנד ראש הממשלה ג'סינדה ארדרן מכריזה הסרת סגר נגיף קורונה
ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן
(צילום: AFP)
נסיים עם חדשות טובות וקטנות, כמה קטנות? שימו לב. החיה המתוקה הזאת היא אופוסום ננסי. משפחה של יונקי כיס שחיים באוסטרליה והאורך שלהם מגיע בסך הכול ל-12 סנטימטרים.
למרות גודלם, הם איכשהו מצליחים לשרוד ביערות הגשם של אוסטרליה. אלא שלאחרונה, שריפות באזורים מיוערים ביבשת החמישית הביאו חוקרים לחשוב שיש סיכוי שהמין כולו נכחד.

3 צפייה בגלריה
בעל החיים הקטנטן לא נכחד
בעל החיים הקטנטן לא נכחד
בעל החיים הקטנטן לא נכחד
(צילום: Kangaroo Island Land for Wildlife)


אבל אז, מאי קטן באוסטרליה העונה לשם קנגורו, הגיעה הבשורה המשמחת. אקולוגים עקשנים הצליחו לאתר באי מספר אופוסומים ננסיים. אפשר לנשום לרווחה - הפיצפונים הצליחו לשרוד כנגד כל הסיכויים. בהחלט חדשות מעולות לפתוח איתן את השבוע.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בכל יום ראשון, שלישי וחמישי