דנמרק תשמיד כמיליון חורפנים, לאחר שכמה חורפנים שאותם מגדלים לתעשיית ייצור הפרוות אותרו כחיוביים לקורונה בחווה במדינה. כך הודיעו הרשויות בדנמרק.
2 צפייה בגלריה
חורפן בחווה בדנמרק
חורפן בחווה בדנמרק
חורפן בחווה בדנמרק
(צילום: רויטרס)
דנמרק, היצרנית הגדולה של פרוות מחורפנים בעולם, השמידה בחודשים האחרונים חורפנים בשל הקורונה, אך לא בסדר גודל כזה.
השר לאיכות הסביבה והמזון, מוגנס ינסן, הודיע במסיבת עיתונאים כי 41 חורפנים בחווה נדבקו בקורונה וככל הנראה 20 נוספים נדבקו גם הם.
לדבריו, כאמצעי זהירות הוחלט להשמיד את כל החורפנים הנמצאים במרחק של כ-8 ק"מ מהחווה שבה נמצאו החורפנים החולים. "המטרה העיקרית שלי היא שהחורפנים לא יסכנו בני אדם, ולכן הממשלה החליטה להשמיד אותם", אמר השר הדני.
בדנמרק אובחנו עד כ-29,600 נדבקים בקורונה. מספר המתים במדינה עומד על 654.
הולנד הכריזה לאחרונה על צעד דומה, לאחר שדווח ששני בני אדם נדבקו בקורונה מחורפנים, למרות שמדובר במצב נדיר מאוד שבו בני אדם נדבקים מבעלי חיים.
2 צפייה בגלריה
חוות חורפנים חורפן ביק אן דונק הולנד נדבקו ב קורונה הדביקו אנשים
חוות חורפנים חורפן ביק אן דונק הולנד נדבקו ב קורונה הדביקו אנשים
חוות חורפנים בהולנד, שבה נדבקו בני אדם
(צילום: AFP)
גם בספרד אירע מקרה דומה. בחודש יולי רשויות הבריאות בספרד הורו להמית 93 אלף חורפנים, הנמצאים בחווה במזרח המדינה, לאחר שהתברר כי רבים מהם הם נשאי נגיף הקורונה.
החורפן הוא יונק טורף קטן ממשפחת הסמוריים, השוהה בעיקר בקרבת מקורות מים טבעיים. בעולם נעשה שימוש רב בפרוותם היקרה של החורפנים לתעשיית הביגוד והאיפור. הציד ההמוני צמצם בשנים האחרונות את האוכלוסייה, למרות מחאה עקבית של ארגונים למען זכויות בעלי חיים.