אלן מוריסון מבת ים, שתועד כשהוא מתעלל באכזריות רבה בכלב, יישאר במעצר עד מחר והוא יישלח להסתכלות פסיכיאטרית. כך נקבע בדיון שנערך הבוקר (יום ד') בבית המשפט השלום בתל אביב. הוא חשוד בעבירות של היזק לבעל חיים והתעללות בבעל חיים. בעקבות המקרה פנו מאות למשרד החקלאות על מנת לאמץ את הכלב.

2 צפייה בגלריה
הכלב שעבר התעללות
הכלב שעבר התעללות
הכלב שעבר התעללות
(צילום: משרד החקלאות)

אתמול פורסם סרטון ההתעללות ברשתות החברתיות. זמן קצר לאחר שהסרטון הופץ אמש בפייסבוק, הגיעו למקום כוכבי הרשת מישל טרוני ודניס צ'רקוב שנכנסו לביתו של המתעלל, ודרשו ממנו את הכלב. הם התעמתו איתו בפתח הדירה וסירבו לשחררו, עד שכוחות המשטרה הגיעו למקום. הכלב חולץ מהבית על ידי שוטרי משטרת בת ים יחד עם אנשי משרד החקלאות, שלקחו אותו למתקן מיוחד, שאליו מעוברים כלבים שבהם התעללו.
ד"ר דגנית בן דב, הממונה על אכיפת חוק צער בעלי-חיים במשרד החקלאות, עדכנה בריאיון לאולפן ynet על מצבו של הכלב: "הכלב בסדר גמור באופן מפתיע. בהחלט מסתבר שלכלב הזה יש אופי מאוד חזק וטוב. הוא מכיר טובה ותודה".
לדבריה, המידע הראשוני התקבל מצער בעלי חיים בחיפה, משם נמסר הכלב לאימוץ. על ההתעללות בכלב, היא אמרה: "אנחנו מאוד מקווים שזה לא היה יותר מדי פעמים, מהסרטונים ברור שזה היה יותר. זה מקרה חמור ומזעזע".


בינתיים בדיון בבית המשפט הציג נציג המשטרה ליאור סולומון לשופט את סרטוני ההתעללות. באולם נשמעו קולות היבבות של הכלב שבו התעלל החשוד. נציג המשטרה ציין כי לחשוד אין עבר פלילי
החשוד עצמו טען בחקירתו כי היה מטופל פסיכיאטרית בעבר. הסנגורית עו"ד קרן בלאס אמרה בדיון: "החשוד מסכים לבדיקה פסיכיאטרית. החשוד עולה חדש מארצות הברית הנמצא שש שנים בארץ. הוא הביע חרטה על מעשיו. החוויה הייתה קשה שפעילים חברתיים נכנסו אליו הביתה ואיימו עליו".
השופט יגאל נמרודי אמר: "הסרטון מעיד על התאכזרות לשמה. אני סבור שמתחייבת בדיקה פסיכיאטרית". השופט הוסיף: "הכלב במשך כל זמן ההתעללות בו לא הפסיק לזעוק ודבר זה לא גרם לחשוד להפסיק את ההתעללות וההתאכזרות בכלב. בחנתי את גרסת החשוד, אך היא אינה מעוררת כל הגנה מפני החשד שיוחס לו. מסוכנות לבעל חיים אינה מסוכנת פחות ממסוכנות לאדם. התעללות בכלב היא משמעותית, מובהקת וקשה ביותר".

2 צפייה בגלריה
החשוד
החשוד
החשוד בבית המשפט
אז מה עושים אם אתם עדים להתעללות בבעל חיים? ד"ר בן דב: "אפשר להתקשר כשיש חשד למוקד יחידת הפיצו"ח 03-9559911 – 24 שעות ביממה – בכל מקרה שבו יש חשד להתעללות והנושא ייבדק".
היא העבירה מסר לכל הפונים: "תודה לכל אותם אנשים טובים שמעירים את תשומת לבנו כדי שנגיע. רוב המקרים של התעללות לשמחתנו הם לא מקרים ברמת חומרה כזאת, אבל יש יותר מדי מקרים כאלה של אנשים שמחזיקים בתי גידול פיראטיים, של אנשים שמחזיקים כלבים בתת תנאים, רוב המקרים של התעללות הם מקרים של הזנחה. פנייה לציבור - תדווחו".