נפתח עם חדשות היסטוריות מיבשת אוסטרליה: יותר מ-3,000 שנה אחרי שגוועו ברעב ומתו שם, 11 שדים טסמנים הוכנסו ליבשת על מנת להחזיר את אחת החיות האהובות באוסטרליה אל הטבע.
עד לפני חודש, שדים טסמנים ניתן היה למצוא רק בטסמניה - אי מול חופה של מדינת ויקטוריה, בדרום-מזרח אוסטרליה - שם יש בסך הכל 25 אלף פרטים. כעת, כך על פי המומחים, השד הטסמני עשוי לשוב ולאזן את היערות והמבנה האקולוגי באוסטרליה, אחרי מאות שנים של הרס שנבע בעיקר משועלים ומטורפים פולשניים אחרים שהוכנסו למדינה - ובכך, לסייע בשליטה על מינים נוספים שנמצאים בסכנת הכחדה. ועוד חדשות טובות – באוסטרליה מבשרים ששחרור נוסף של 20 שדים טסמנים לטבע יערך ממש בקרוב.
4 צפייה בגלריה
שד טסמני
שד טסמני
שד טסמני
(צילום: shuttertstock)



השד הטסמני דומה בצורתו לדב קטן. משקלו כ-4 - 9 ק"ג, מבנה גופו מוצק והוא עוטה פרווה חומה-שחורה, למעט כתמים בודדים בחזה שצבעם לבן בחזה. אזור האף ורדרד. ראשו גדול ושרירי לסתותיו חזקים. שיניו הטוחנות חזקות במיוחד ומותאמות לפיצוח עצמות. בדרך כלל הנקבות בהירות יותר מן הזכרים.
השד הטסמני מאכלס בצפיפות אזורים מיוערים ונפוץ גם לאורך החוף. בתי גידולו הם גזעים חלולים, מערות ושוחות. על פי ממצאי מאובנים שנתגלו ברחבי אוסטרליה, נראה כי בעבר היה נפוץ גם בשטחים נרחבים יותר של היבשת. עונת הרבייה של השד הטסמני מתקיימת אחת לשנה, בדרך כלל במהלך חודש מרץ. משך ההיריון כחודש. בדומה לחיות כיס אחרות, משך ההריון הקצר אינו מאפשר לוולדות התפתחות מלאה ברחם האם. הם יוצאים החוצה בלתי מפותחים וזוחלים, בעזרת אמם, לכיס שבעור הבטן. (לכתבה ב-CNN על השחרור)


4 צפייה בגלריה
שדים טסמנים
שדים טסמנים
שדים טסמנים
(צילום: shuttertstock)
ומאוסטרליה לקליפורניה ולשריפות הענק הבלתי פוסקות שם. קבלו את הפתרון היצירתי הבא: אנשים עוטפים את הבתים שלהם בנייר כסף. כן, כמו תפוח אדמה בל"ג בעומר, והכל כדי שהבתים הבנויים מעץ - לא ישרפו. הדרך הייחודית והמעט מוזרה הזאת שומרת, כך מסתבר, על בתים וגם על עצים גדולים מפני הלהבות ומונעת במקרים רבים את הקריסה שלהם.
4 צפייה בגלריה
הבית העטוף
הבית העטוף
הבית העטוף
(צילום: U.S. Forest Service/Sequoia National Forest)
ואם חשבתם שכבר ראיתם הכל, שימו לב לאייטם הבא: לוטרה ממין זכר, בשם האריס, הנמצא בשמורת טבע בבריטניה התאלמן לאחר שבת הזוג שלו במשך ארבע השנים האחרונות - מתה.
המטפלים סביבו מאוד רצו למצוא לו בת זוג חדשה והקימו במיוחד עבורו פרופיל באתר היכרויות בסגנון של טינדר. בפרופיל - כל מה שחשוב לרווק מבוקש, עם דגש על היתרונות שיש לו להציע ומסתבר שמהר מאוד האריס שלנו הפך לרווק מחוזר ותמונות של לוטרות רווקות החלו לזרום.

4 צפייה בגלריה
מחפש אהבה
מחפש אהבה
מחפש אהבה
(צילום: Cornish Seal Sanctuary)


מי שצדה את עיניהם של חברי צוות המטפלים של האריס היא לוטרה נקבה בשם פאמפקין, גם היא, בדומה להאריס, איבדה את בן זוגה הקשיש. כעת השדכנים משני הצדדים עובדים על דייט ראשון, אם כי כדי להוכיח את חיזוריו, האריס יאלץ לעזוב את שמורת הטבע ולעבור לגור איתה, במתחם שלה. נו, מה לא עושים בשביל אהבה.
עד כאן המבזק שלנו ועד הפעם הבאה שיהיו לכם רק חדשות טובות