חוקרים, שהריצו מודלים במחשב, מצאו כי היה ככל הנראה גוף במערכת השמש הקדומה בין שבתאי לאורנוס. הוא "נזרק" ככל הנראה ויצא ממערכת השמש שלנו. חוקרים הדגישו כי לא מדובר בכוכב הלכת התשיעי, שייתכן שקיים בקצה במערכת השמש.

ד"ר דוד פולישוק מהפקולטה לפיזיקה במכון ויצמן למדע וממכון דוידסון לחינוך מדעי הסביר על המחקר: "החוקרים מנסים לראות איך הייתה מערכת השמש כשהיא נוצרה. אנו יודעים שכוכבי הלכת, כוח הכבידה שלהם, משפיע אחד על השני. הם זזים ומשנים את מסלולם. אז הם עשו מחקר תיאורטי כזה והם זיהו שכביכול גוף שהיה במערכת השמש נזרק החוצה. אבל זה בתוכנה שלהם, בקוד שהם כתבו. אנחנו מעריכים ויודעים שדברים כאלה קורים. האם זה אומר שזה כוכב הלכת שחלק מאיתנו חושבים שקיים, בקצה מערכת השמש? ממש לא".
לגבי כוכב לכת תשיעי, שנמצא כביכול כיום במערכת השמש, אמר ד"ר פולישוק שאם ימצאו מדובר יהיה בחדשות מסעירות. "יש חוקרים מאוד רציניים, שחשובים שקיים כוכב לכת כזה, מחפשים אותו כבר כמה שנים ועוד לא מצאו אותו. קוראים לו Planet9 , עוד אין לו שם אמיתי כי לא בטוח שהוא קיים בכלל", הוא אמר. "אם הוא קיים זה באמת מספר על התהליך הראשוני של מערכת השמש, איך היא נוצרה, תנועות של כוכבי לכת וכיוצא בזה. ברגע שבאמת יזהו אותו - זו כותרת ראשית. תחשוב שכוכב הלכת האחרון שהתגלה, נפטון, היה בשנת 1846".
1 צפייה בגלריה
כוכב הלכת צדק
כוכב הלכת צדק
כוכב הלכת צדק, המסלול שלו הושפע
(צילום: נאס"א)


הוא הרחיב לגבי הסוגיה אם כוכב לכת תשיעי אכן קיים: "זה נושא מעניין, יש כל מיני עצמים בקצה מערכת השמש, הם מאוד קטנים, קוראים להם גופי חגורת קויפר. הגופים האלה, המסלולים שלהם, הם לא רנדומליים, הם לא בכל מערכת השמש, אלא יש להם מסלול מאוד מסוים. יש תיאורטיקנים או אסטרונומים שאומרים שסביר שיש גוף נוסף, ולפי חישוביהם הוא מאוד כבד – כלומר כוכב לכת, הגורם לזה. אתה מפעיל טלסקופים כדי למצוא ולזהות את הגוף הזה ועד עכשיו הוא לא זוהה. יכול להיות שיש פתרון אחר לחידה הזאת ויכול להיות שהוא יותר קטן ממה שהם חושבים. אבל כאמור, עדיין אין את התגלית הזאת".
ד"ר פולישוק התייחס גם לפרסומים שלפיהם נמצא כביכול כוכב לכת נוסף במערכת השמש. "החוקרים טוענים מהו המסלול הראשוני של צדק ושבתאי, כל מיני דברים שבאמת מעניינים אנשים כמוני. אבל מכאן ועד להגיע לכותרת של פוקס ניוז, מצאנו כוכב אבוד, נו. להזכיר לך, זה אותו ערוץ שמבחינתם טראמפ עדיין נשיא ארה"ב", הוא אמר.