"כדור אש", בצהרי היום: רעש חזק ופתאומי שנשמע מווירג'יניה בארצות הברית ועד פרובינציית אונטריו בקנדה, בעת שבשמיים נראה בחלק מהאזורים "כדור אש", נגרם ככל הנראה על ידי מטאור. כך אמרו בארגון אמריקני שעוקב אחר תופעות מסוג זה.
עדי ראייה באזורים רבים במזרחה של צפון אמריקה דיווחו כי שמעו בום או ראו כדור אש אתמול (יום רביעי) בצהריים. רוברט לנספורד, מארגון המטאורים האמריקני, אמר כי לארגון התקבלו בשעות שלאחר מכן 90 דיווחים על כדור אש ממרילנד, מישיגן, ניו יורק, פנסילבניה, וירג'יניה ואונטריו.
1 צפייה בגלריה
כדור אש בשמי קנדה
כדור אש בשמי קנדה
"כדור אש" בשמי קנדה
במשטרה ובמחלקות הכבאות במדינת ניו יורק התקבלו שיחות רבות על רעש חזק שזעזע חלונות, אבל העננים מנעו ראות ברורה באזור. לפי לנספורד, עקב העובדה שרוב השיחות התקבלו מהעיר סירקיוז ומסביבתה, שם כנראה המטאור התפרק לרסיסים.
עד ראייה ממדינת ניו יורק כתב באתר הארגון כי כדור האש היה לבן עם גוונים של צהוב. אחר, שראה אותו במרילנד, דיווח על צבעים של אדום וכתום, ואילו באונטריו תיארו "רכבת" שמיימית ארוכה בצבע ירוק בהיר. "מדהים, מטורף, עדיין יש לי עור ברווז מלדבר על זה", התרגש תושב פורט דובר, אונטריו.
"אנחנו נוטים להבחין בכדורי אש בעיקר בלילה, אז הם נראים יותר בבירור, אבל זה לא חריג מאוד לזהות כדור אש במהלך היום", אמרה מרגרט קמבל-בראון מאוניברסיטת ווסטרן בלונדון, אונטריו. "זה קורה כמה פעמים בשנה מעל אזורים מאוכלסים".
לדבריה, כל כדורי האש, שהם למעשה מטאורים בהירים, מייצרים גלי קול, שלעתים נשמעים רק על ידי מיקרופונים רגישים. כדור אש גדול עשוי לעומת זאת לגרום לבום על קולי ולעתים גם לקולות פיצוץ נוספים בעת שהוא מתפרק לחלקים.