חברת חלל-תקשורת וממשלת ישראל החליטו להאריך את הסכם השירותים המסופקים בלוויינים עמוס-3, עמוס-4 ועמוס-7. בנוסף הוסיפה החברה קיבולת לוויינית בלוויין עמוס-4 לשנים הקרובות.
2 צפייה בגלריה
הדמיה
הדמיה
הדמיה
(הדמיה: חלל תקשורת)



בחברה הישראלית אמרו כי מדובר בהמשך הפעילות של הממשלה בלוויינים עמוס-3 ועמוס-7, לצד התקשרות חדשה באמצעות הלוויין עמוס-4. ערך ההתקשרות הנוספת מסתכם בכ-83 מיליון שקל ומתחלק בין שירותי עמוס-3 בהיקף של כ-41 מיליון שקל, עמוס-4 בהיקף של כ-30 מיליון שקל ועמוס 7 בהיקף של כ- 12 מיליון שקל. בדו"ח הרבעוני של הרבעון השלישי 2021 החברה דיווחה על צבר הכנסות כולל בהיקף של כמילארד שקל.
במקביל להתקשרות עם ממשלת ישראל, ממשיכה חלל-תקשורת להרחיב את שירותיה עבור ממשלות נוספות במטרה לאפשר קישוריות ושליטה בפס רחב גם באזורים רחוקים ומבודדים.
החברה מקיימת מגעים עם מספר מדינות להטמעת פלטפורמת ה-DCP Digital Community Platform , אשר הושקה לאחרונה, ולביצוע פיילוטים נוספים בהמשך לפעילות שהחלה ומתבצעת כיום במדינה באפריקה.
בחברה הסבירו כי שירותי ה-DCP מאפשרים הקמת תשתיות תקשורת ושירותי ענן מקומיים בקהילה, המחוברים באמצעות תקשורת לוויינית יעילה ומתקדמת, ומאפשרים מתן שירותי ממשל חיוניים לפריפריה. התשתית מספקת פתרון כולל בתחומים כגון רפואה, חינוך, רישום אוכלוסין, ביקורת גבולות, שירותים מוניציפליים, תשלומים, שירותי דואר ועוד. הטכנולוגיה של חלל-תקשורת מאפשרת לממשלות פריסה מהירה לצד שליטה וגמישות בשירות ובתוכן וכן שימוש מקומי איכותי וזמין לתושבים בכל עת.
2 צפייה בגלריה
דן זיצ'ק, מנכ"ל "חלל תקשורת"
דן זיצ'ק, מנכ"ל "חלל תקשורת"
דן זיצ'ק, מנכ"ל "חלל תקשורת"
(צילום: "חלל תקשורת")


מנכ"ל חלל-תקשורת, דן זיצ'ק, אמר: "אנחנו שמחים מאוד על המשך שיתוף הפעולה ההדוק והרחבת הפעילות עם הממשלה. השירותים הניתנים לממשלה במסגרת ההתקשרות החדשה הינם צעד משמעותי נוסף בקשר האסטרטגי והמתחזק בין חלל-תקשורת למדינת ישראל. בנוסף, השקנו לאחרונה את שירותי ה-DCP, המאפשרים למדינות לחבר במהירות, ביעילות ובביטחון את הפריפריה הקרובה והרחוקה לשירותי ממשלה חיוניים הניתנים לאזרחים במגוון תחומים כגון רפואה וחינוך. הפלטפורמה תעזור לממשלות לנקוט בצעדים משמעותיים גם כחלק מאתגרי תקופת הקורונה".