נפתח עם סיפור לא שגרתי מצ'אנטבורי שבתאילנד, שם התרחשה תאונה בין פיל לאופנוע. צוות המחלצים שהוזעק למקום מצא את הפילפילון, ככל הנראה בסך הכל בן כחודשיים, שרוע על הקרקע ללא דופק.
מיד הם החלו במאמצי ההחייאה, כשאחד המחלצים רוכן על הפיל ומנסה להשיב לו את קצב הלב. זה לקח קצת זמן, אבל ההחייאה הצליחה, וכעבור מספר דקות הפיל פקח את עיניו ונעמד על רגליו, מול צוות המחלצים המאושר.
3 צפייה בגלריה
הפילון שניצל
הפילון שניצל
הפילון שניצל
(צילום: רויטרס)

לא לדאוג, גם לנהג האופנוע שלום – הוא קיבל טיפול מסור מהפרמדיקים המקומיים, והועבר לטיפול במרפאה סמוכה. אז בפעם הבאה שאתם נתקלים בפיל שזקוק להחייאה, דעו שזה אפשרי.
ועכשיו קיץ, לא אצלנו כמובן, אלא במאדים, שם דווקא ההתחממות מספקת לנו חדשות טובות.
3 צפייה בגלריה
"מלאך" במאדים
"מלאך" במאדים
"מלאך" במאדים
(צילום: סוכנות החלל האירופית)
הקוטב הדרומי של כוכב הלכת השכם בשלבי הפשרה בשלב זה של השנה, ובאמצעות חללית של סוכנות החלל האירופית, אנחנו מקבלים תמונה נדירה, ובה נראה מעין דמות "מלאך" מפציעה מעל פני הקרקע עם הכנפיים, כשמתחת לב גדול.
דמות המלאך המופיעה כאן עשויה אבק, וניתן לראות אותה בבירור כיוון שקיץ, ואין שכבת קרח ענקית שמסתירה אותה. התופעה שאנו צופים בה היא שכבות של משקעים שנחשפו, בעקבות התנגשות מטאוריט על הפלנטה האדומה.
ונסיים עם פינתנו – מה זה הדבר הזה? זה לא לימון, זו גם לא חיה זעירה שחיה בעמקי הים – הדבר המהלך הזה הוא רובוט קטן בגודל סנטימטר שנבנה בהשראה של תמנון, ועשוי מ-90% מים. הוא נע בזריזות, הולך, מתגלגל, ומופעל על ידי שדות מגנטיים קלים ללא חומרה מורכבת או חשמל.

3 צפייה בגלריה
הייצור המוזר
הייצור המוזר
הייצור המוזר
(צילום: אוניברסיטת נורת'ווסטרן)


הרובוט הקטן הזה, שמדמה בעל חיים, עשוי לשמש בעתיד כמערכת מיקרוסקופית חכמה ולסייע לאדם בלמידה על תהליכים שונים בגוף שלנו ומחוצה לו. מגניב, אבל גם מטריד.