דינוזאור ששרידיו נחשפו בארגנטינה עשוי לקטוף את התואר של בעל החיים הגדול ביותר שהיה בכדור הארץ מאז ומעולם. מדובר בדינוזאור שחי לפני כ-98 מיליון שנה.
העצמות, שנמצאו לראשונה ב-2012, כוללות 24 חוליות זנב עצומות, והן מצביעות על האפשרות שהדינוזאור מקבוצת הדינוזאורים הגדולים שמכונים טיטאנוזאורים - עשוי להתגלות בתור מין שפשוט לא הפסיק לגדול.
על פי החוקרים, גובהו של הדינוזאור היה 15 מטרים, אורכו היה בין 30 עד 40 מטרים. והוא שקל 69 טונות. החדשות הטובות הן שבזכות התגלית, החוקרים נחשפים לראשונה לממצאים חדשים שמלמדים אותנו דווקא על הצמחייה בעידן היורה, כיוון שהדינוזאור הענק היה צמחוני.
3 צפייה בגלריה
שרידי הדינוזאור הענק
שרידי הדינוזאור הענק
שרידי הדינוזאור הענק
(צילום: CTyS-UNLaM Science Outreach Agency)
אבל החוקרים סבורים כי היו דינוזאורים גדולים יותר בהיסטוריה של כדור הארץ. "זהו דינוזאור ענק, אבל אנחנו מצפים למצוא הרבה יותר גדולים במחקרי השטח העתידיים", אמר אחד החוקרים.
ועכשיו למחקר חדש שמגלה - מוזיקה עשויה לעזור לחולים להתאושש מהר יותר אחרי ניתוח.
צוות חוקרים מהולנד מצא כי הפעולה הפשוטה של האזנה למוזיקה בזמן ניתוח לב ואחריו - יכולה לשפר את הרגשתם של המנותחים בתהליך ההחלמה. המחקר כלל כאלף חולים, שרובם המכריע עברו הליכים הכוללים ניתוח מעקפים או החלפת מסתם לב, ואילו המוזיקה שהתנגנה ברקע הייתה מרגיעה וללא מקצבים חזקים.

3 צפייה בגלריה
ניתוח אילוסטרציה רופאים
ניתוח אילוסטרציה רופאים
אז מה נשמע?
(shutterstock)
מי בחר את הפלייליסט? לפעמים המטופלים, לפעמים הרופא שלהם. התוצאות? מפליאות. האזנה למוזיקה אכן הפחיתה באופן משמעותי את החרדה והכאב של החולים, עד שמונה ימים לאחר הניתוח. ותראו מה זה, תרופה בלי תופעות לוואי. אימצנו.
ונסיים עם נשים בהיריון, שהפכו בשבועות האחרונים לשיחת היום, לאחר שלא היה ברור אם כדאי להן להתחסן נגד קורונה והאם זה בטוח עבורן ועבור העובר. חוקרים בפילדלפיה בדקו נשים בהיריון שחלו בקורונה וגילו כי הן העבירו נוגדנים למחלה גם לעובר בעודו ברחם. המחקר נערך על מעל ל-1,400 אימהות ותינוקות והוא מצא שגם החיסון שמקבלות בימים אלו נשים בהיריון, צפוי להעביר לעובר נוגדנים בצורה דומה וכך לאפשר גם לעוברים סוג של הגנה עוד שלפני שהגיחו לאוויר העולם. מגניב לאללה.
3 צפייה בגלריה
חיסון נשים בהריון
חיסון נשים בהריון
חיסון נשים בהריון
(צילום: shutterstock)
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי