לילי וילדר, ילדה בת 4 מקרדיף שבוויילס, פחדה מדינוזאורים – עד שגילתה טביעת רגל בת 220 מיליון שנה של אחד מהם על סלע בחוף, במהלך טיול בעת סגר הקורונה בבריטניה. עכשיו היא נושאת צעצוע של טירנוזאורוס רקס לכל מקום שאליו היא הולכת, ומחכה לרגע שבו תראה את התגלית שלה במוזיאון, לצד לוחית הסבר ועליה שמה.
"הלכנו לטיול קטן בחוץ, לא חשבנו לרגע שמשהו מיוחד יקרה, ואז לילי הקטנה ראתה את המאובן ואמרה – אבא, תראה את זה", סיפר האב ריצ'רד וילדר בריאיונות לתקשורת הבריטית והעולמית. "זה נראה כמעט טוב מכדי להיות אמיתי, כאילו שמישהו חרט את זה על הסלע". המשפחה זיהתה את המאובן במפרץ בנדריקס שבדרום וויילס, חוף שידוע בעקבות הדינוזאורים שבו, אך הווילדרים לא ידעו זאת.
3 צפייה בגלריה
בת 4 גילתה עקבות דינוזאור וויילס
בת 4 גילתה עקבות דינוזאור וויילס
לילי המגלה, על החוף בוויילס
3 צפייה בגלריה
בת 4 גילתה עקבות דינוזאור וויילס
בת 4 גילתה עקבות דינוזאור וויילס
עקבת הדינוזאור שנמצאה. האורך: 10 ס"מ
(צילום: המוזיאון הלאומי של וויילס )
"המאובן הזה מלפני 220 מיליון שנה הוא מאלו שנשמרו הכי טוב בבריטניה, ויסייע מאוד לפליאונתולוגים להבין טוב יותר כיצד הדינוזאורים המוקדמים הלכו", אמרה סינדי הולס מהמוזיאון הלאומי לפליאונתולוגיה בוויילס. "התוספת הזו למוזיאון היא בעיקר הודות ללילי ולמשפחתה".
דינוזאורים הופיעו לראשונה בכדור הארץ לפני 230 מיליון שנה, ולכן במוזיאון אמרו כי העקבות שהתגלו על ידי לילי "מייצגות את תחילת האבולוציה שלהם, הנקודה שבה נראו יותר ויותר קבוצות דינוזאורים שונות".
3 צפייה בגלריה
בת 4 גילתה עקבות דינוזאור וויילס
בת 4 גילתה עקבות דינוזאור וויילס
משפחת וילדר והתגלית
"פעם פחדתי מדינוזאורים, עכשיו אני לא מפחדת", אמרה לילי באחד הריאיונות והבהירה כי מהעקבה שגילתה בחוף לא פחדה לרגע כי היא כל כך קטנה – אורכה 10 ס"מ, ליתר דיוק. במוזיאון אמרו כי המדענים עדיין לא יודעים בוודאות לאיזה דינוזאור שייכת העקבה, אבל כנראה אורכו היה 2.5 מטרים וגובהו 75 ס"מ.
המשפחה גילתה את העקבה ב-23 בינואר ומיד פרסמה תמונות בפייסבוק כדי לראות אם מישהו יכול לזהות אותה. זמן קצר לאחר מכן פנו אליהם מהמוזיאון וביקשו להסיר את הפוסט, כדי לאפשר לצוות חוקרים לקחת את הסלע מהחוף לבדיקות נוספות. במוזיאון, שסגור כרגע עקב הקורונה, אמרו כי לאחר שייפתח יזמין את לילי ושאר ילדי הגן שלה לצפות בממצא ובהכרזה על לילי כ"מגלה".
ללילי, שאוהבת סדרות דינוזאורים, יש אוסף של צעצועים ודגמים – וטירנוזאורוס רקס הוא הפייבוריט שלה. אמה, סאלי, מהנדסת במקצועה, אמרה ל-"NBC ניוז" כי היא קוראת להורים לקחת את הילדים לטבע בזמן סגר הקורונה: "אנחנו נמשיך לעודד את הילדים לחקור בחוץ, ככה כל המשפחה יכולה ללמוד ביחד".