לא לוקחים סיכונים: סוכנות החלל האמריקנית הודיעה כי בשל עדכון תוכנה, טיסת הבכורה של המסוק-רחפן Ingenuity במאדים תתקיים לכל המוקדם בשבוע הבא. טיסת הבכורה תוכננה ליום ראשון ולאחר מכן נדחתה להיום (ד'), ובשל עדכון התוכנה בנאס"א הודיעה על דחייה נוספת.

בהודעת נאס"א נכתב: צוות Ingenuity זיהה שיש צורך בעדכון תוכנה, במהלך ניסוי שנערך ללהבי המסוק-רחפן ב-9 באפריל. "בסוף השבוע הצוות בחן ובדק מספר פתרונות פוטנציאליים לנושא זה, והגיע למסקנה כי שינוי והתקנה מחודשת של תוכנת בקרת הטיסות של Ingenuity היא הדרך הטובה ביותר", נמסר. "אמנם הפיתוח של שינוי התוכנה החדשה הוא פשוט, אולם תהליך אימותו והשלמת העלאתו ל-Ingenuity ייקח זמן מה".
בסוכנות החלל האמריקנית אמרו כי הם בטוחים כי המסוק-רחפן ימריא בסופו של דבר לטיסת הבכורה שלו במאדים, אך מועד חדש ייקבע רק בשבוע הבא - לאחר סדרת בדיקות מקיפה שתיערך לכלי הטיס הראשון שימריא מחוץ לכדור הארץ.


1 צפייה בגלריה
Ingenuity על אדמת מאדים
Ingenuity על אדמת מאדים
Ingenuity על אדמת מאדים
(צילום: נאס"א)
לפני הטיסה ההיסטורית עורכת נאס"א סדרה של ניסויים, בין היתר נבדקו בסוכנות את הלהבים של הרחפן-מסוק, שאמורים להסתובב 2,537 פעמים בדקה. לפני הטיסה ההיסטורית, רכב החלל התמדה אמור להתרחק למרחק ביטחון של כ-16.5 מטרים מהמקום שבו ימריא המסוק-רחפן.
בגלל המרחק ממאדים, מפעילי המשימה לא יכולים לשלוט ברחפן בזמן אמת, לכן הוא צריך להיות אוטונומי, ולנהל את הטיסה בעצמו. גם כשמאדים הכי קרוב לכדור הארץ, לוקח למידע ממנו יותר משלוש דקות להגיע אלינו – כלומר הרחפן יסיים את טיסתו הרבה לפני שבמרכז הבקרה יקבלו את המידע על תחילתה.