אם אתם חולמים לטוס לחלל, יש לכם הזדמנות. הערב (יום ד') בשעה 19:00 שעון ישראל החלה חברת בלו אוריג'ין (Blue Origin), למכור כרטיסי טיסה לטיסות מאוישות על החללית ניו שפרד (New Shepard). ומי המאושר שיטוס בטיסה הבכורה? מי שיהיה מוכן לשלם הכי הרבה כסף עבור מקום בטיסת הבכורה.

לא מדובר בטיסה ארוכה וגם לא תקיפו את כדור הארץ. הטיל מתנשא לגובה של 18 מטרים, ומסוגל לשאת עד שישה נוסעים לגובה של כ-100 ק"מ, אל הגבול העליון של האטמוספירה – שם תוכלו לראות את עקמומיות כדור הארץ בבירור דרך חלונות גדולים שמאפשרים לנוסעים ליהנות ממבט רחב על הנוף. החללית אף מסוגלת לשהות עד 10 דקות בכבידה נמוכה, ולאפשר בכך לנוסעים ליהנות מחוויית חוסר משקל.
מי שהתעניין ברכישת כרטיס קיבל בדואר האלקטרוני את ההודעה הבאה, לפיה ב -20 ביולי ניו שפרד תטיס את צוות האסטרונאוטים הראשון שלה לחלל. "אנו מציעים מושב אחד בטיסה ראשונה זו למציע הזוכה במכרז המקוון של Blue Origin. החל מהיום, כל אחד יכול להציע הצעת פתיחה על ידי מעבר לכתובת BlueOrigin.com".
3 צפייה בגלריה
ג'ף בזוס ליד החללית
ג'ף בזוס ליד החללית
ג'ף בזוס ליד החללית. מאחוריו המשגר
(צילום: רויטרס)
למכרז שלושה שלבים. הראשון החל היום והוא יימשך עד 19 במאי. בשלב זה ניתן להציע כל סכום באתר המכירה הפומבית, כאשר ההצעות לא יהיו גלויות. בשלב השני ההצעות יהפכו לגלויות ומי שרוצה את הכרטיס לחלל יצטרך להגיש את ההצעה הגבוהה ביותר. השלב האחרון צפוי להיות ב-12 ביוני - אז תתקיים מכירה פומבית בשידור חי ואז ככל הנראה יוכרז גם מי יטוס לחלל.
בבלו אוריג'ין אמרו כי סכום ההצעה הזוכה ייתרם לקרן Blue Origin, Club for the Future, כדי לעודד את הדורות הבאים להמשיך בקריירה ב- STEM ולעזור להמציא את עתיד החיים במרחב.
3 צפייה בגלריה
החללית של בלו אוריג'ין לאחר ניסוי ב-2017
החללית של בלו אוריג'ין לאחר ניסוי ב-2017
החללית של בלו אוריג'ין לאחר ניסוי ב-2017
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
חלונות גדולים ומושבים נוחים
חלונות גדולים ומושבים נוחים
חלונות גדולים ומושבים נוחים
(צילום: רויטרס)
הבחירה בתאריך זה לפתיחת המכרז אינה מקרית. היום לפני 60 שנה בדיוק, האסטרונאוט אלן שפרד עשה היסטוריה כשהפך לאמריקני הראשון שטס לחלל. "קראנו לרכב השיגור שלנו על שם אלן שפרד כדי לכבד את הטיסה ההיסטורית שלו", נכתב בדואר האלקטרוני של החברה, שערכה עד כה טיסות בלתי מאוישות. "ניו שפרד טסה 15 משימות רצופות מוצלחות לחלל ובחזרה מעל קו קרמן באמצעות תוכנית טיסה מוקפדת ומצטברת לבדיקת מערכות הבטיחות שלה. עכשיו הגיע הזמן שאסטרונאוטים יעלו על הסיפון".
אז מה המחיר לטיסות הבאות? זול זה לא יהיה. חברת החלל של ג'ף בזוס – האיש העשיר בעולם ומייסד אמזון - רמזה בעבר כי מחירי הכרטיסים לטיסות החלל של בלו אוריג'ין יהיו דומים למחירי המתחרות. אחת מהן היא חברת "וירג'ין גלקטיק", חברת תיירות החלל של המיליארדר ריצ'רד ברנסון הצבעוני, שכבר מכרה כרטיסים במחירים של 250-200 אלף דולר לכ-600 נוסעים.