בימים אלו, למרות הדעיכה במגפת הקורונה בישראל, המוסדות האקדמיים ממשיכים לקיים ימים פתוחים מקוונים לקראת שנת הלימודים הבאה, תשפ"ב. מה שמעורר באופן טבעי אתגרים חדשים עבור אנשי הסגל והסטודנטים. באוניברסיטת תל אביב השלימו באחרונה שלושה ימים רצופים של ימים פתוחים ונערכים כעת ליום פתוח מקוון נוסף בתחילת חודש יוני. מה שבעבר היה חגיגה של דוכני הסברה ומפגשי סגל ואלפי סטודנטים בקמפוס נעשה כעת בצורה מקוונת.
2 צפייה בגלריה
תזכורת. כך נראה הקמפוס לפני כמה שנים באוניברסיטת תל אביב
תזכורת. כך נראה הקמפוס לפני כמה שנים באוניברסיטת תל אביב
תזכורת. כך נראה הקמפוס לפני כמה שנים באוניברסיטת תל אביב
(צילום: מוטי קמחי)

אלון וינפרס האחראי, בין היתר, על הימים הפתוחים באוניברסיטת תל אביב סיפר על האתגר החדש בריאיון ל-ynet: "בדרך כלל מגיעים לימים הפתוחים שלנו בין 16,000 ל-19,000 אנשים, ואילו ביום הפתוח הגדול שהתקיים השנה ספרנו מעל 20,000 משתתפים שנכנסו לאתר האוניברסיטה והשתתפו בימים הפתוחים בצורה מקוונת, כך שמבחינה זו, לא רק שלא הייתה ירידה במספר המועמדים, אלא אנחנו מזהים אפילו עלייה קלה - שניתן אולי להסביר אותה בכך שבדומה לשנה הנוכחית, גם לקראת השנה הבאה, בגלל הקורונה צעירות וצעירים נאלצים לוותר על הטיולים אחרי צבא ומנצלים את הזמן להירשם ללימודים באוניברסיטה".
וינפרס הוסיף: "אנו צופים גידול גם ביום הפתוח הבא, שיתקיים בחודש יוני, ונערכים כבר בימים אלה לארח באופן מקוון אלפי מתעניינות ומתעניינים שעדיין לא נרשמו ולא רוצים לפספס את הרישום לשנת הלימודים הבאה".
על כך שאין דוכני הסברה, הוסיף האחראי על הימים הפתוחים באוניברסיטת תל אביב. "נערכנו לכך מבעוד מועד. בחודשים האחרונים הפקנו לכבוד הימים הפתוחים עשרות הרצאות מצולמות וסרטונים אשר מציגים את תוכניות הלימודים השונות ואת תחומי המחקר. כל אלה סייעו למתעניינים שהגיעו ליום הפתוח הקודם, להבין מה לומדים אצלנו באוניברסיטת תל אביב, מהן אפשרויות הקבלה וכן עזרו 'להרגיש קמפוס' – למרות שהיום הפתוח התקיים באופן מקוון. השקנו אתר לאירוע שאיפשר למתעניינות ולמתעניינים להירשם מראש למפגשים של התחומים שמעניינים אותם. עם פתיחת היום הפתוח, היחידות השונות חיכו למתעניינים בזום עם החומרים שצולמו מראש לצד מפגשים ב'לייב' של שאלות ותשובות, פאנלים של חוקרים, סטודנטים ובוגרים. בצורה הזאת מתעניינות ומתעניינים בלימודים יכלו להשתתף במגוון מפגשים ואף להירשם למפגשי ייעוץ אישיים בזום בנושאים של בחירת תחום לימודים, שיפור סיכויי קבלה ועוד".
2 צפייה בגלריה
אלון וינפרס
אלון וינפרס
אלון וינפרס
(צילום: אוניברסיטת תל אביב)
וינפרס מזהה גם שינוי בפרופיל של המתעניינים החדשים בלימודים אקדמים: "ביום הפתוח הקודם כ-70% מהמתעניינים התעניינו בתואר הראשון וכ-30% בתואר השני. זיהינו כאן עלייה בהתעניינות לגבי תארים מתקדמים, שכן בשנה שעברה רק 14% מהמשתתפים התעניינו בתואר השני. בנוסף ראינו שעורי התעניינות מרשימים גם בקרב המגזר הערבי - כ-2,000 משתתפים במפגשים בשפה הערבית - ומעל 100 מועמדים חרדים. אנו צופים שבחודש יוני שיעור המתעניינים בתארים מתקדמים יעלה".
על מסלולי הלימוד המבוקשים, הוא אמר: "ככלל אפשר לומר שגם לקראת שנה הבאה מסלולי הלימוד המבוקשים כוללים, בין היתר, את מקצועות הרפואה, פסיכולוגיה, מדעי המחשב, מקצועות ההנדסה, אדריכלות, משפטים, מדעי המוח, מקצועות הבריאות (התעניינות גדולה בתואר ראשון בסיעוד), ניהול, כלכלה וביולוגיה".
וינפרס מקווה שבעתיד הקרוב הימים הפתוחים יערכו במתכונת שאותה אנו מכירים עוד לפני פרוץ מגפת הקורונה. "עד אז אנו נשמור עם המתעניינות והמתעניינים בלימודים קשר באמצעים הדיגיטליים ואני מקווה שהיום הפתוח בשנה הבאה יתקיים אצלנו פיזית בקמפוס".