טיגריסית סומטרית נדירה, השייכת למין שנמצא בסכנת הכחדה, נורתה היום (שבת) למוות לאחר שנמלטה מגן חיות באי בורנאו שבאינדונזיה. חיפושים נערכים אחר טיגריסית נוספת, שנמלטה גם היא מגן החיות.
1 צפייה בגלריה
טיגריס סומטרי
טיגריס סומטרי
טיגריס סומטרי. ארכיון
(צילום: AP)

שתי הטיגרסיות, בנות 18 חודשים, נמלטו מגן החיות סינקה שבמערב קלימטן ביום שישי, לאחר שבמשך כמה ימים ירדו גשמים חזקים, שגרמו למפולת. כתוצאה מהמפולת הצליחו השתיים להימלט מהכלוב שבו שהו דרך תעלה.
שומר בגן החיות, בן 47, נמצא לאחר הבריחה ללא רוח חיים. על גופו נמצאו סימני שריטות ונשיכות. בנוסף נמצאו פגרים של קוף, יען וקזואר, שכנראה נטרפו על ידי שתי הטיגריסיות.
בעקבות הבריחה הוזעקו שוטרים ואנשי שימור טבע על מנת לנסות ללכוד את שתי הטיגריסיות. בשל הבריחה של החיות הטורפות נסגרו אתרי תיירות באזור ותושבים נקראו להישאר בבתיהם.
בשלב מסוים זיהו המחפשים את אחת הטיגריסיות. "נתחילה ניסינו לירות בה עם חץ הרדמה, אבל זה לא עבד. נאלצו להרוג אותה מכיוון שהיא התנהגה בצורה מאוד אגרסיבית", אמר סדטטה נור אדירמנטה, ראש הסוכנות לשימור באזור. "חששנו שהיא תברח לשכונה הקרובה. העדיפות שלנו היא בטחון בני האדם".
החיפושים אחר הטיגריסית השנייה נמשכים, בין היתר בג'ונגל הנמצא סמוך לגן החיות. בכלוב בגן החיות הושם מזון, בתקווה שהטיגריסית תחזור למקום שבו היא שוהה.
הטיגריס הסומטרי נתון בסכנת הכחדה חמורה. רק בין 400 ל-500 פרטים שלו נותרו כיום בטבע. הוא חי בטבע אך ורק באי סומטרה, כך שעם המשך בירוא היערות במקום, אוכלוסייתו תכחד לחלוטין. בירוא היערות לא רק שהורס את שטחי המחייה הטבעיים של החיות הנדירות, אלא גם דוחק אותן לאזורים הסמוכים למגורי אדם, דבר שמגדיל את הסיכויים לקונפליקטים אלימים בין הצדדים ולעלייה בציד.