*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים

על מנת לצאת ממשבר, כמו משבר הקורונה שאיתו אנחנו מתמודדים מאז הרבעון הראשון של 2020, יש צורך בחוסן לאומי. ככל שהמדינה או הארגון חסינים יותר, הכינו את עצמם טוב יותר למשבר עתידי, הם יוכלו לצאת ממנו בצורה הטובה והחזקה ביותר.


כדי להתמודד עם אתגרים כאלה פתחו בקריה האקדמית אונו מסלול ללימודי תואר שני עם התמחות בחוסן לאומי.
ניצב בגמלאות אלון לבבי, ראש התמחות בחוסן לאומי בקריה האקדמית אונו, הסביר על חשיבות הלימודים: "היכולת שלו לצאת מהמשבר במהירות רבה יותר ובצורה טובה יותר וחזקה יותר, תלויה בכמה הוא הכין את עצמו קודם למשבר הזה, כלומר שהוא נכנס אליו חסין. אני חושב שאנחנו צריכים קצת לשנות את השיח. היום הדברים והמשברים באים מתוכנו, הם יכולים להיות משברים חברתיים, משברים בריאותיים, אבל כשזה קורה אתה תהיה שם מוכן. אם אתה חפץ חיים, אתה חייב להתכונן עכשיו בשביל להיות מוכן לעתיד".
לבבי אמר כי התוכנית מיועדת בעיקרון לכלל המגזרים, לרמה של מנהלים בדרג הביניים, הדרג הבכיר, וכאלה שיש להם אופק קידום. "התוכנית מיועדת למנהלים שיש להם יכולת השפעה בארגון שלהם על היכולת לבנות חוסן, לבנות את המערכת או את הארגון או את התהליכים שבעצם יקחו ארגון או חברה או קהילה ויכינו אותה למשבר הבא ויכינו אותה בצורה כזאת שיוכלו לצאת ממנו חזקים יותר, עם תנופה גדולה יותר", הוא אמר.
נורית דאבוש, מיוזמות ההתמחות בחוסן לאומי ומרצה בקריה האקדמית אונו, הוסיפה: "אנחנו חושבים שכל חברה, כל הנהלה, גם של עסק קטן ועסק גדול, מחייבת לבנות את מערך החברה, כך שיהיה פרויקטור שיעגן את כל נושא החוסן באותה חברה. חוסן משמעותו יצירה של רציפות תפקודית של הארגון עצמו, שחייב להיות גם בזמן של שגרה. חייב להיות אדם שמכין ומגבש תוכניות עבודה לנושא הזה".