*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים
מנהלי העתיד יעבדו בתוך סביבת סייבר. לכן, לניהול כזה יידרש "מנהל היברידי", כלומר מנהל שהוא בוגר של לימודי מנהל עסקים קלאסיים, שיש לו גם יכולת לנהל שגרה במקום העבודה בצד אירועי סייבר, לנהל מומחים וגם לפעול נכון בזמן מתקפה. למנהלים כאלו מתקיימים לימודי תואר שני במנהל עסקים בהתמחות סייבר, פורנזיקה ואבטחה במכללה האקדמית אונו.

ג'קי אלטל, מנהל תחום סייבר ופורנזיקה בתואר שני למנהל עסקים בקריה האקדמית אונו, הסביר על חשיבות התחום: "אנחנו נמצאים בפתחה של תקופה מאוד מאתגרת. אנחנו יכולים לראות את הסייבר נכנס לחיינו בצורה מאוד אינטנסיבית. כולנו נמצאים ברשת, מחזיקים מכשירים סלולריים, מחשבים וכל מיני דברים שמתחברים לרשת".
על תוכנית הלימודים, הוא הוסיף: "הסטודנטים יקבלו כלים להתמודד עם אירועי סייבר, לנהל אותם ולהתכונן מבעוד מועד לאירועי סייבר. במהלך המסלול הסטודנטים מקבלים הרבה מאוד כלים, שבעיקר מגיעים מהשטח. הם יקבלו את הכלים להתמודד עם אירועי סייבר, להתמודד איתם ולנתח אירועי סייבר שאירעו בעבר".
עו"ד רמי תמם, מנהל מקצועי לסייבר, פורנזיקה וסקיוריטי בתואר שני למנהל עסקים בקריה האקדמית אונו, אמר כי סייבר אינו רק נישה, אלא הכול. "מנהל כיום חייב להיות היברידי", הוא אמר. "מנהל שיהיה של הדור של פעם, הוא מנהל שלא יוכל להתקדם מהמקום שבו הוא נמצא היום. אותה היברידיות אומרת שסייבר נמצא בכל מקום, אם אתה לא מבין סייבר ומדבר את השפה – אין מצב שתהיה מנהל טוב"
על הלימודים עצמם, פירט עו"ד תמם: "אנחנו מתחילים מרמה אפס. אנחנו אחד התארים היחידים שלא דורש ידע מוקדם. אנחנו בטוחים ביכולת של המרצים שלנו. אנחנו מעניקים לסטודנטים שלנו קורס דירקטורים. בקרוב כל דירקטוריון ירצה מומחה סייבר. התחום הזה רלוונטי לכולם. בסופו של דבר אנחנו פונים לכל אותם סטודנטים ומציעים להם קפיצה למחר, למנהל ההיברידי, כי מכיוון שבעוד שנה וחצי לא יהיו מנהלים אחרים".
*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים
פורסם לראשונה: 22:56, 02.06.21