בשל הסערה, נפלטו כמויות גדולות של גושי זפת טרייה מהים אל חופי המועצה האזורית חוף הכרמל וגם לחופים נוספים באזור השרון. במקביל, משרד הבריאות הודיע כי עקב מזג האוויר הסוער והגשמים העזים, אין לרחוץ בחופים בשל החשש מזרימת נגר וניקוז מזוהם לים. המשרד להגנת הסביבה התריע כי ב-48-24 השעות הקרובות עלולים להיפלט מהים גושי זפת נוספים ולנחות בחופים מנהריה ועד אשקלון. המשרד הנחה את הרשויות המקומיות להפעיל את תוכניות החירום ולהיערך לניקוי החל ממחר, עם שוך הסערה

גושי זפת צבעו את החוף בשחור בחופים הבונים, דור, מעגן מיכאל, נווה ים וגם בחופי הרצליה. במשרד להגנת הסביבה מציינים כי לא ידוע עדיין על אירוע מיוחד שיכול היה להיות מקור לכך. "זפת היא תוצר של פירוק והתגבשות נפט, שמנים ומוצריהם. בדרך-כלל זו תוצאה של השלכה פיראטית לים מאוניה חולפת, לעיתים במרחק רב מחופי ישראל, או זפת ישנה ששקעה והורחפה בסערה", נמסר מהמשרד. 
בעקבות זיהום הזפת, המועצה האזורית חוף הכרמל מפעילה את תוכנית החירום המקומית שלה לטיפול בתקרית מקומית של זיהום חופים בשמן. גיא איילון, מנהל מחוז צפון ברשות הטבע והגנים, אמר כי "הרשות נערכת באופן מיידי לטפל בזיהום החופים המסיבי בזפת כדי למזער את נזקי הזיהום. מחוז צפון ברשות יפעל מחר בכל גזרות החוף של שמורות הטבע והגנים בחוף כרמל במבצע ניקוי הזפת". 
4 צפייה בגלריה
חוף דור
חוף דור
חוף דור
(צילום: יוסי אוזן, רשות הטבע והגניםl)
4 צפייה בגלריה
חוף דור
חוף דור
חוף דור
(צילום: יוסי אוזן, רשות הטבע והגניםl)
4 צפייה בגלריה
חוף הבונים
חוף הבונים
חוף הבונים
(צילום: ארגון סיירת החוף | יואב סדן)

4 צפייה בגלריה
חוף בהרצליה
חוף בהרצליה
חוף בהרצליה
(צילום: רשות הטבע והגנים)
לאחר שגושי הזפת אותרו בחופי הצפון בשעות הבוקר, נצפו גושי זפת גם מעתלית ועד הרצליה. מבדיקת החופים שבניהול רשות הטבע והגנים נראה כי עיקר הפגיעה היא בחוף גלים, דור, הבונים וים גדור. ריכוזים קטנים יותר נצפו גם בחוף השרון, פולג ובית ינאי. "הסערה בים בעיצומה וייתכן בהמשך שהזיהום יגיע למקומות נוספים או יעלם", נמסר מהרשות. 
מאיה יעקבס, מנכ״לית צלול, אמרה בתגובה כי "זיהום חמור של זפת טרייה על פני חופים נרחבים יצר תזכורת עצובה לפגיעותם הגדולה של החופים מזיהום, וכמה נדרשת מוכנות גבוהה, שתדע לתפוס זיהום נפט וזפת בים, לפני שיפגעו בחופים. מדינת ישראל מתכננת להפוך את הים למרחב פטרוכימי, עם עוד קידוחי גז ונפט ואסדות, ועם תנועת מיכליות נפט ענקיות שייצרו סיכון זיהום לכל חופי הארץ, מאילת ועד ראש הנקרה. מתנדבי צלול וארגונים אחרים יצאו מיד לשטח כדי לטפל במפגע, אך המדינה היא זו שצריכה לקחת אחריות על אחד המשאבים החיוניים שלה".