נפתח עם הצצה לעתיד: רובוטים כלבים הצטרפו לתרגיל של חיל האוויר האמריקני כדי להמחיש איך הולך להיראות שדה הקרב העתידני.
התרגיל, שנערך בשבוע שעבר, היה אחד הניסויים הגדולים ביותר שערכה חטיבת ההייטק של צבא ארה"ב. הכלבים האלקטרוניים נשלחו לשטח כדי לחפש איומים ולהתריע לפני פגיעה אפשרית בחיילים.
בצבא ארה"ב מספרים שמדובר בעצם בחולייה אחת, במה שהם מכנים מערכת ניהול קרב מתקדמת. הכלבים הרובוטיים מאפשרים הערכת נתונים בזמן מלחמה, מספקים תמונות חזותיות מהשטח וגם, הם תמיד בכושר, לפחות עד שתגמר להם הבטרייה.
ועכשיו, לחממת הגג הגדולה בעולם שהוקמה בעיר מונטריאול שבקנדה, ומזינה עשרות אלפי אנשים, יותר מ- 2% מתושבי העיר.

2 צפייה בגלריה
אהבה נדירה
אהבה נדירה
החממה הגדולה בעולם על הגג
(צילום: Lufa Farms)
שימו לב לגודל שלה, כמו שלושה מגרשי פוטבול. נספר לכם שגינון על הגג הופך לשיטה נפוצה בערים גדולות בעולם, כיוון שיש בה המון יתרונות כמו שמירה על טריות האוכל, ניצול מקסימלי של מקומות גידול חדשים וחיסכון במים ואנרגיה.
חוות הפנטאוז הענקית הזאת מטפחת 100 זנים שונים של פירות וירקות באמצעות הידרופוניקה, הכוונה היא שהאדמה עצמה אינה חיונית לגידול הצמחים. ובעזרת השורשים, הצמחים יכולים לספוג את החומרים המזינים דרך המים בלי צורך בשטחי אדמה נרחבים כמו בחקלאות מסורתית. בעתיד השיטה הזאת תוכל להזין מיליוני אנשים ברחבי העולם ואלו בהחלט חדשות טובות.
ולסיום, גורה נדירה של נמר השלג נולדה לפני שלושה חודשים בגן החיות ברוקפילד שבארה"ב – ביום רביעי האחרון, היא ערכה את הופעת הבכורה שלה מול קהל. את השם שבחרו לה אתם תזהו וגם תזכרו - אהבה. כן, בעברית.
2 צפייה בגלריה
הכלב ולוחם
הכלב ולוחם
אהבה נדירה
(צילום: AP)
נמר השלג הוא מבעלי החיים החמקניים והנדירים ביותר בעולם, ולכן רוב המידע שיש לנו על המין הוא דרך האוכלוסייה שמוחזקת בשבי. המבקרים בגן החיות יורשו לראות את הגורה המתוקה במשך כמה שעות בכל יום, עד שהיא תתרגל לסביבתה.
אהבה תישאר עם אמה בשנתיים הקרובות, עד שתהיה עצמאית, ולאחר מכן יקבעו היכן תמוקם בשמורת גן החיות, כדי שיוכלו לחקות אחר צעדיה ולשמור עליה.
מבזק החדשות הטובות בנושאי מדע, סביבה, בעלי חיים ועוד חדשות טובות מתפרסם בכל יום ראשון, שלישי וחמישי