משלחת מומחים ישראלים תצא היום (ג') לאתיופיה על מנת לסייע למדינה האפרקינית להתמודד עם נחילי הארבה, שהשמידו כמויות גדולות של תוצרת חקלאית למאכל. בעקבות זאת תושבי המקום נמצאים כעת במצוקת רעב של ממש. המשלחת יצאה בשותפות משרדי ראש הממשלה והחוץ, ובתיאום עם משרד החקלאות האתיופי ושגרירות ישראל באתיופיה.

2 צפייה בגלריה
צילום אוויר של נחיל הארבה באתיופיה
צילום אוויר של נחיל הארבה באתיופיה
צילום אוויר של נחיל הארבה באתיופיה
( צילום: cultivaid)
במסגרת פנייה שהגיעה אל ראש הממשלה לקבלת סיוע, הוחלט על הוצאת משלחת שתסייע לאתיופיה להילחם בנחילים ולתרום מניסיון ישראל בתחום. המשלחת תשהה באתיופיה במשך שבועיים במימון של משרד החוץ.
המשלחת כוללת ארבעה אנשי מקצוע מטעם משרד החקלאות והחברות "אלטה" ו-"מולר" – שעוסקות בחקלאות מדייקת. במסגרת הסיוע, תציע ישראל לעשות שימוש בתוכנית חדשה של משרד החקלאות לשימוש ברחפנים של חברת אלטה, שעוקבים אחר הנחילים ומנטרים את מקום מנוחתם בלילה – ואז מודברים מהקרקע בשעות החשיכה.
במשרד החקלאות מסבירים כי ארבה נח על הקרקע ללא תזוזה בשעות הלילה, וכך עם רדת החשיכה כאשר מודעים למיקום המדויק של הנחיל, ניתן יהיה לרסס את הנחיל בזמן שהוא מרוכז במקום אחד. השיטה החדשה המשלבת טכנולוגיה עכשווית טרם נוסתה. על פי גורמי המקצוע במשרד החקלאות, היא תסייע רבות למיגור התופעה, ותביא להפחתת השימוש בחומרי הדברה ובכוח אדם. במהלך יישום השיטה, גורמי המקצוע הישראלים יספקו את ציוד המעקב והריסוס הנדרש למשימה, ילמדו את המקומיים כיצד עליהם לפעול, וכמובן יסייעו להם בשטח להתגבר על הנחילים שנמצאים כעת באתיופיה.
2 צפייה בגלריה
 שדה חקלאי באתיופיה
 שדה חקלאי באתיופיה
שדה חקלאי באתיופיה
( צילום: cultivaid)
ד"ר יואב מוטרו, ראש תחום חולייתנים וחלזונות, בשירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, אמר: "תופעת נחילי הארבה שתקפה את אתיופיה אינה דומה כלל לכל מה שראינו וחווינו בישראל. כמות הנחילים שהגיעו לאתיופיה גדולה פי כמה וכמה מכפי שהיו בישראל באירועים האחרונים, והמקומיים לא הצליחו עד עתה להתמודד עמם. בנוסף על כל אלו, התבססות האתיופים על התוצרת החקלאית האישית היא מכרעת, ומדובר בצורך בסיסי למזון עבורם. לכן, החשיבות של יציאת המשלחת הזו היא כה גדולה עד כדי מניעת רעב באזור. אני מקווה שנצליח לסייע להם וליישם את השיטה החדשה שגיבשנו".
שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר, אמר: "לצד תפקידנו לספק ביטחון מזון לאזרחי מדינת ישראל ולחזק את החקלאות המקומית, יש לנו גם אחריות לתיקון עולם. אנו מחויבים לסייע לייצור המזון עבור בני האדם באשר הם, ולקחת חלק במאבק הגלובלי לשיפור רמת החיים בעולם המתפתח. אני גאה בכך שמשרד החקלאות ופיתוח הכפר נרתם למשימת ההתמודדות עם הארבה באתיופיה, ומבקש לברך את כל חברי המשלחת. הצלחתכם היא הצלחתנו"