*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים
בשוק העבודה קיים ביקוש גדול לאנשי מקצוע במערכות מידע בעלי הכשרה אקדמית מתאימה, שיכולים לפתח, לתחזק ולנהל את מערכות המידע.

ד"ר יאיר צדוק, מרצה לרובוטיקה וטכנולוגיה IOT במערכות מידע במכללה האקדמיה אחוה, הסביר על חשיבות התחום: "מערכות מידע זה המקצוע שמהווה גשר בין עולם הטכנולוגיה לעולם המחשבים. אדם שעוסק במקצוע מערכות מידע הוא למעשה זה שעושה את הקשר בין המשתמשים, של הקצה, לבין אותה טכנולוגיה".
ד"ר צדוק הוסיף כי מדובר בגשר חשוב מאוד כיום. "במיוחד בימים האלה, כשעושים שימוש נרחב מאוד בעולם המחשבים", הוא הדגיש.
תוכנית הלימודים במכללה האקדמית אחווה מתמקדת בפיתוח כישורים אנליטיים, יכולות טכנולוגיות, יכולות תכנות והבנה בתחומי מערכות מידע, שיאפשרו לבוגרי התוכנית לפתח מערכות מורכבות. הלימודים מעניקים כישורי הגדרה ואפיון וכישורים ניהוליים, המאפשרים לבוגרי התכנית לנהל צוותים ופרויקטים מורכבים.
אביב אדרי, סטודנט למערכות מידע, הסביר מדוע בחר ללמוד את התחום. "באתי לתואר הזה כי בעצם זה תואר שמשלב המון תחומים. מכאן והלאה, אני יכול לקפוץ לכל מקצוע שאני ארצה ללמוד בעתיד".
נתי אבוטבול, הלומד גם הוא מערכות מידע, הוסיף: "מה שמשך אותי להתעניין ולהירשם בסופו של דבר לתואר במערכות מידע, זה בעצם השילוב בין מגוון רחב של תחומים. אם זה עולם התכנות, אם זה עולם באמת של מערכות מידע, בסיסי נתונים, כלכלה, ניהול. כל התחומים האלה ביחד הם שילוב גדול מאוד שיוצר תואר מאוד מאוד איכותי".
אבוטבול דיבר על היום שאחרי סיום התואר: "הניסיון המעשי שאני יוצא איתו לשוק העבודה הוא במגוון רחב של תחומים: אם זה מעולם התכנות, אם זה עולם של ניהול פרויקטים".
ד"ר צדוק הוסיף בעניין זה: "למעשה בוגר שלנו משתלב בשוק העבודה כבר במהלך הלימודים שלו, הוא לא צריך להמתין עד שהוא יסיים את התואר. המנעד של בוגר מערכות מידע הוא מנעד רחב מאוד, הוא יכול למצוא את עצמו כמעט בכל תחום וכמעט בכל עיסוק".
פורסם לראשונה: 09:33, 08.04.21