גאווה לאקדמיה בישראל: פרופ' נעם אליעז מהפקולטה להנדסה ע"ש פליישמן באוניברסיטת תל אביב נבחר לחבר האקדמיה הלאומית לממציאים, ארה"ב (National Academy of Inventors).
2 צפייה בגלריה
פרופ' נעם אליעז במעבדה
פרופ' נעם אליעז במעבדה
פרופ' נעם אליעז במעבדה
(צילום: אוניברסיטת תל אביב)
באחרונה הנהלת האקדמיה הודיעה על בחירתם של 38 חברים בכירים חדשים כהוקרה על הישגיהם פורצי הדרך בפיתוח פטנטים וטכנולוגיות בעלות השפעה רבה על החברה והתעשייה בעולם. באוניברסיטת תל אביב אמרו כי פרופ' אליעז הוא החוקר הישראלי היחיד, ולמעשה החוקר היחיד מחוץ לארה"ב שנבחר אי פעם כחבר בכיר באקדמיה האמריקנית, המונה 189 חברים בכירים. יצוין, כי לאקדמיה הלאומית לממציאים, ארה"ב, כבר נבחרו למעלה מ- 1,000 חברות וחברים במעמד עמית/ה, כולל מחוץ לארה"ב, וביניהם שלושה ישראלים.
פרופ' אליעז הודה לחברות ולחברי האקדמיה האמריקנית: "זה כבוד גדול עבורי להיות חבר בקהילה האקדמית הבכירה של הממציאים בארה"ב. כממציאים וכיזמים תפקידנו הוא לחפש כל הזמן את האתגר המקצועי הבא ולפתח את ההמצאה פורצת הדרך החדשה, לטובת החברה והטכנולוגיה. זו פעם ראשונה שישראלי נבחר במעמד חבר בכיר לאקדמיה, ואני מקווה שבכך תפתח הדלת לחוקרים ישראליים נוספים להשתלב כחברים בכירים".
פרופ' אליעז ייסד את המחלקה למדע והנדסה של חומרים בפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב. לדבריו, לסטודנטיות ולסטודנטים בקבוצת המחקר שלו ולעמיתיו למחלקה יש תרומה חשובה להצלחה, שמתוספת להישגים ולהכרה הבינלאומית של המחלקה הצעירה.

2 צפייה בגלריה
פרופ' נעם אליעז. כבוד לאקדמיה הישראלית
פרופ' נעם אליעז. כבוד לאקדמיה הישראלית
פרופ' נעם אליעז. כבוד לאקדמיה הישראלית
(צילום: אוניברסיטת תל אביב)
האקדמיה הלאומית לממציאים (National Academy of Inventors) נוסדה ב-2010 במטרה לעודד ממציאים עם פטנטים רשומים בארה"ב לקדם את נראות החדשנות והטכנולוגיה האקדמית, לעודד חשיפה של קניין רוחני, לחנך ולהדריך סטודנטיות וסטודנטים לרוח חדשנות, ולתרגם את המצאות חבריה לרווח לחברה. בארגון חברים למעלה מ-4,000 ממציאים וחברי סגל המשתייכים לכ- 250 מוסדות ברחבי העולם.
בשנת 2015 פרופ' אליעז נבחר לאקדמיה הישראלית הצעירה, בשנת 2017 מונה על ידי שר המדע כחבר מועצת הנגידים של קרן גרמניה-ישראל למחקר ופיתוח מדעי (GIF), ובשנת 2018 מונה על ידי נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים כחבר הוועדה לחיבור דו"ח מצב המדע השלישי.
מחקריו של פרופ' אליעז מתאפיינים ברב-תחומיות והינם בעלי תרומה חשובה למדע בסיסי ויישומי. בין שורת הישגיו ניתן למנות את הפיתוח של ציפויי היידרוקסיאפטייט אלקטרוכימיים לשתלים דנטליים. כמו כן, פרופ' אליעז נחשב כמדען המוביל בעולם בתחום פיתוח יכולות הפרדה מגנטית ביו-פרוגרפית של חלקיקי בלאי ותאים לצורך ניטור בלאי של מפרקים ביולוגיים ושל מפרקים מלאכותיים ולצורך אבחון מוקדם של סרטן. פרופ' אליעז התבלט גם בתחום חקר הקורוזיה בסביבות שונות (מתעופה וחלל, לכורים גרעיניים ולגוף האדם) ,וכן בפיתוח ציפויים אלקטרוכימיים פונקציונליים (כגון ציפויי רניום העמידים בטמפרטורות גבוהות ובסביבות אגרסיביות ליישומי תעופה, חלל וקטליזה).